Spalio 28 d. (antradienį) Vilniuje, parodų ir kongresų centre „Litexpo“ pirmą kartą vyks švietimo atstovams skirtas renginys – „K12 Forumas“. Jame bus diskutuojama apie tai, kaip ugdyti vaikus, kad jie iš mokyklos išeitų pasirengę nuolat kintančio gyvenimo iššūkiams, ir pamatysime, kaip atrodys visai netolimos ateities mokykla.
„Vis daugiau techninio darbo už mus padaro robotai. Daugybė specialybių dingsta iš darbo rinkos, o kai pradės dirbti dabartiniai pradinukai, šis procesas taps dar spartesnis. Taigi žmogui liks kūrybiškumo, bendradarbiavimo, nestandartinio mąstymo reikalaujantys darbai. Forume mokytojai kalbės apie tai, ką galime padaryti jau šiandien, kad savarankiškam, sėkmingam gyvenimui paruoštume tokį ateities pilietį“, – sako viena iš forumo organizatorių Daiva Viskontienė, BMK generalinė direktorė. „K12 Forume“ susitiksite su Giedriumi Vaideliu, Ugdymo plėtotės centro direktoriumi, švietimo inovatoriumi Aurimu Ražanausku, doc. dr. Jurgita Šiugždiniene, koordinavusia pažangos strategijos Lietuva 2030 rengimą, doc. Eugenijumi Jurkoniu, VGTU 3D specializacijos vadovu, Miša Jakobu, Šolom Aleichemo mokyklos direktoriumi (Vilniuje), išgirsite „Talent safari“ įkūrėjų kitokių, alternatyvių, mokymosi formų pristatymus. O daugiausiai kalbės patys mokytojai – diskutuos apie tai kaip praktiškai įgyvendinti ateities mokyklos viziją ir ar iš viso tai įmanoma, kaip siekti švietimo tikslų padeda įvairios technologijos, o gal atvirkščiai – trukdo.
Forumo metu veiks inovatyvių mokykloms skirtų technologijų paroda. Pamatysime moderniausias mokyklines biologijos, chemijos, fizikos laboratorijas, automatines medžio pjovimo stakles, skirtas būtent mokykloms, kurias suprogramavus galima nesiliečiant prie įrengimo išpjauti norimą figūrą.
Ypač įdomus eksponatas – 3D spausdintuvas, kuriuo galima išspausdinti praktiškai bet ką: šaukštą, miniatiūrinį namą – bet ką! Ir tai jau nėra tolimos ateities vizija – mokyklos šiuos įrengimus jau naudoja. Ir ne kažkur tolimuose užsieniuose, bet čia, Lietuvoje. Kaip tai galima pritaikyti mokymo procese, papasakos VGTU docentas Eugenijus Jurkonis.
Visos šios modernios technologijos – tai galimybė vaikams išgirstas žinias iš karto pritaikyti praktiškai, teoriją paversti veiksmu ir žinojimu, išmanymu.
Kaip vieną iš trukdžių, stabdančių technologijų panaudojimą mokyklose, mokytojai įvardija ne pačių technologijų, o joms pritaikyto mokymo turinio trūkumą. Tačiau ir tai yra išsprendžiama problema, jei tik yra entuziazmo. Puikus pavyzdys – Utenos regioninis profesinis mokymo centras, kuris su nemokama „Apple“ programa per šiek tiek daugiau nei metus sukūrė daugiu nei 60 skaitmeninių vadovėlių su daugybe praktinių užduočių, nuotraukų, vaizdo filmukų, interaktyvių testų.
„Vienam mokytojui savarankiškai sukurti visą mokymo turinį – titaniškas darbas. Tačiau kooperuojantis tai įmanoma padaryti. Dabar yra daugybė nemokamų dalijimosi medžiaga, bendradarbiavimo priemonių. Viena iš tokių – BMK palaikoma dalijimosi pamokomis platforma, kurioje jau įkelta daugiau nei 1400 įvairių dalykų pamokų. Tereikia imti ir naudotis“, – sako „K12 Forum“ organizatoriai.
Jie tvirtina, kad vis dėlto nereikia pervertinti technologijų. Esminė mokyklos grandis yra pedagogai: profesionalūs, motyvuoti, kuriantys. Tad aktyvių mokytojų, kurie galėtų inicijuoti bendrus mokymo medžiagos kūrimo projektus, suradimas, bendradarbiavimo tinklų kūrimas yra vienas svarbiausių šio renginio tikslų.
„K12 Forum“ vyks Vilniuje spalio 28 d., Kaune spalio 30 d., Klaipėdoje lapkričio 4 d. Šio metu jau yra užsiregistravusių daugiau nei 700 dalyvių, iš jų apie 40 proc. mokyklų vadovai.