Kompanija „Apple“ savo partneriams nustatė 50 mln. JAV dolerių (135 mln. Lt) baudą už tai, jei šie atskleistų duomenis apie naujus produktus iki jų anonso. Ši informacija paaiškėjo iš bankrutuojančio safyro stiklo gamintojo „GT Advanced“ dokumentų.
„GT Advanced“ gamino safyro stiklą, kuris naudojamas „Apple“ mobilių įrenginių kamerose ir jutikliniuose mygtukuose „Home“ su pirštų atspaudų skeneriu „Touch ID“. Anot gandų, kurie nepasitvirtino, „Apple“ ketino aprūpinti „iPhone 6“ ir „iPhone 6 Plus“ ekranais su safyro danga. Tačiau to nenutiko, o ne už ilgo „GT Advanced“ staigiai smuko, o kompanija pranešė apie bankrotą.
Kaip taisyklė, „Apple“ slepia susitarimų su savo tiekėjais detales. Tačiau ir paraiškos teismui galima spręsti, kad kontraktas su „GT Advanced“ numato, jog 50 mln. bauda bus skirta už bet kokios informacijos apie „iPhone“/„iPad“ nutekinimą iki jų oficialaus debiuto.
Ar baudos skiriasi, priklausomai nuo vieno ar kito tiekėjo, nuo nutekinimo laiko ar produkto tipo, šaltinis nepatikslina. Vis tik puslapis „Cult of Mac“ mano, jog minėta bauda yra standartinė visiems „iPhone“ ir „iPad“ skirtų komponentų tiekėjams.
Per paskutinius kelerius metus įvairių šaltinių nutekinti duomenys leido sužinoti apie būsimus „Apple“ produktus praktiškai viską jiems dar oficialiai nepasirodžius. Atsižvelgiant į tai, jog „Apple“ stengiasi išnaudoti siurprizo efektą, jos bandymai įvesti baudas nėra netikėti.
„Apple“ bando pažaboti konfidencialios informacijos nutekinimą ir kitomis priemonėmis. Pavyzdžiui, Kinijoje buvo pasitelkta apie 200 apsaugos sistemoje dirbančius specialistus, kurie turėdavo gaudyti žmones, žiniasklaidai pardavinėjančius „Apple“ įrenginiams skirtus aksesuarus iki jų oficialios premjeros.
Tiesa, kyla klausimas, ar „Apple“ taikomos baudos yra efektyvios – kaip taisyklė, eilė tinklaraštininkų, kurie publikuoja informaciją apie būsimus „iPhone“ ir „iPad“ iki jų anonso, remiasi šaltiniais būtent iš „Apple“ tiekėjų.