Kaunas tapo pirmuoju miestu Baltijos šalyse, kuriame atidarytas 7 elektromobilių įkrovimo stotelių parkas, o laikinojoje sostinėje veikiantis Kauno technologijos universitetas (KTU) – pirmąją aukštąja mokykla, kurioje įrengta elektromobilių įkrovimo stotelė.
Parkas buvo atidarytas penktadienį Kauno Laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ). Jį įrengusi bendrovė „Elinta“, atsidėkodama Universitetui už bendradarbiavimą, vieną stotelę dovanojo bei įrengė ir KTU Studentų miestelyje, simboliškai – priešais Elektronikos rūmus.
Elektromobilių įkrovimo stotelių parke palaikomi visų tipų įkrovimo standartai. Bendras parko, kurį sudaro viena greito įkrovimo, kainuojanti apie 100 tūkst. Lt, ir penkios vidutinio galingumo įkrovimo stotelės, kurių kiekviena kainuoja apie 12-14 tūkst. lt, galingumas siekia virš 200 kW. Elektromobilių savininkai, kurių Lietuvoje yra apie 50, jomis kol kas gali naudotis nemokamai.
KTU rektorius Petras Baršauskas džiaugėsi, kad būtent jo vadovaujama gilias aplinką tausojančias ir puoselėjančias tradicijas turinti aukštoji mokykla tapo pirmąja šalyje, kurioje įrengta elektromobilių įkrovimo stotelė. P. Baršauskas atskleidė, kad Studentų miestelyje ateityje nebus leidžiama važinėti jokiomis aplinką teršiančiomis transporto priemonė, tik dviračiais ir elektromobiliais.
Rektorius taip pat akcentavo verslo ir mokslo bendradarbiavimo svarbą, idėjas paverčiant komerciškai sėkmingais produktais.
„Kai prieš keletą metų lankiausi universitete Stambule, mus pavežiojo studentų sukurtu autobusu. Tuomet suskaudo širdį: „Turkai gali, o mes – ne“. Ir štai, praėjo trejetas metų ir mes viską turime, viską galime. Būtina komercializuoti savo idėjas. Gerai, kad yra tokių įmonių kaip „Elinta“, su kuriais palaikome glaudų ryšį“, – sakė P. Baršauskas.
Jis pats išbandė elektromobilį ir dviratį su KTU studento Gedimino Nemanio sukurta ir „Elinta“ pagaminta elektrine dviračio pavara „Rubbee“.
„Ką duoda elektromobiliai? – Nepriklausomybę nuo iškastinio kuro. Juk akumuliatorius galiu įkrauti iš saulės baterijų! Praeis 50 metų ir mūsų anūkai stebėsis šiandieniniu transportu deginančiu kurą ir didžiąją dalį energijos naudojančiu aušinimo radiatoriaus šildymui. Mums juk reikia važiuoti, o ne šildyti orą“, – emocingai kalbėjo „Elinta“ generalinius direktorius Vytautas Jokužis.
Jo teigimu, su šiandieniniais automobiliais 70 proc. energijos sunaudojam oro šildymui, ir tik iki 30 proc. kure esančios energijos – važiavimui. Elektromobilis 90 proc. baterijose esančios energijos sunaudoja važiavimui, o šiluminiai nuostoliai siekia tik 10 proc.
Ekologiškas transporto priemones išbandė ir jų privalumais domėjosi į renginį susirinkę garbingi svečiai – „Lietuvos energijos“ generalinis direktorius, KTU Alumnų prezidentas Dalius Misiūnas, verslininkas Vladas Lašas, Kauno rajono meras Valerijus Makūnas, ministerijų atstovai, visuomenės veikėjai.