Oksfordo universiteto tyrimas teigia, kad kasdienis vaizdo žaidimų žaidimas neilgais laiko tarpais gali turėti nedidelį, bet teigiamą poveikį vaiko vystymuisi. Šis tyrimas buvo paskelbtas žurnale „Pediatrics“. Eksperimentinės psichologijos daktaras Andrew Przybylski analizavo britų apklausos, kurioje dalyvavo 5000 10–15 m. jaunuolių, rezultatus.
Mokslininkai ištyrė, kad jauni žmonės, kurie kasdien mažiau nei valandą laiko praleisdavo žaisdami vaizdo žaidimus, sugeba geriau prisitaikyti prie kitų žmonių ir aplinkos nei tie, kurie iš viso nežaidė. Tačiau vaikai, kurie kasdien po tris valandas ar daugiau būdavo įsikibę į valdymo pultus, dažniau jaučia nepasitenkinimą savo gyvenimu.
75 % apklaustųjų teigė, kad vaizdo žaidimai yra kasdienė jų gyvenimo dalis. Vaikai buvo paprašyti įvardyti, kiek laiko tipinę dieną per mokslo metus jie skiria šiam užsiėmimui.
Tada jie tam tikru balu turėjo įvertinti daugybę veiksnių, pvz.: pasitenkinimas savo gyvenimu; kaip sutaria su bendraamžiais; kokia yra tikimybė, kad padėtų žmogui, turinčiam sunkumų ar pakliuvusiam į bėdą; hiperaktyvumo ir neatidumo lygmenys.
Kai buvo palyginti visų grupių, įskaitant ir tų, kurie visiškai nežaidė kompiuterinių žaidimų, rezultatai, pasirodė, kad jaunuoliai, skiriantys kompiuteriniams žaidimams ne daugiau kaip valandą per dieną, yra labiausiai linkę jausti pasitenkinimą savo gyvenimu bei neturi problemų dėl bendravimo, prisitaikymo prie aplinkos ar įsiliejimo į nepažįstamų žmonių kompaniją. Taip pat buvo pastebėta, kad šiai apklaustųjų grupei nėra būdingos emocinės problemos ir hiperaktyvumas.
Pagal tyrimo rezultatus, gebėjimas prisitaikyti yra silpniausiai išsivystęs tų jaunuolių, kurie prie kompiuterių ekranų ar valdymo pultų praleidžia daugiau nei po tris valandas per dieną.
Dr. Przybylski sako, kad tam yra galybė priežasčių. BBC jis teigė: „Mokslinių tyrimų aplinkoje, kuri dažniausiai pasidalina į dvi priešingas stovyklas – tikinčių, kad vaizdo žaidimai atlieka labai svarbų ir naudingą vaidmenį ir siejančių juos su smurtavimu – šis tyrimas pateikia naują, daugiau atspalvių, niuansų turintį požiūrį. Saikingas kompiuterinių žaidimų „vartojimas“ gali išmokyti vaiką bendrinės kalbos ir bendravimo subtilybių.“
Dr. Przybylski pabrėžia, kad, nors vaizdo žaidimų poveikis vaikams šiame tyrime yra statistiškai reikšmingas, tokie veiksniai kaip santykiai šeimoje turi daug svarbesnį vaidmenį vaiko vystimuisi.