Pasveikinkite naująją kosmoso kaubojų kartą. Šią savaitę privati aviacijos įmonė „FireFly Space Systems“ Ostine, Teksase, atskleidė visiškai naujos transporto priemonės „FireFly Alpha“ dizainą, kuria bus siekiama sumažinti lengvų palydovų paleidimo kaštus.
Šių metų sausį įkurtos „FireFly“ kolektyvą sudaro buvę „SpaceX“ ir „Virgin Galactic“ darbuotojai. Įmonės misija – sumažinti lengvų krovinių siuntimo kainą į žemą orbitą, pavyzdžiui mažų palydovų konsteliacijos, skirtos susisiekimui arba Žemės stebėjimui.
Daugelis tokių zondų prisišlieja prie misijų, kurios gali sau leisti skraidyti milžiniškomis raketomis. Tačiau tai reiškia, kad mažų palydovų operatoriai turės menką paleidimo datų ir orbitų pasirinkimą.
Siekdama pagerinti efektyvumą, „FireFly Alpha“ naudos ne varpo formos variklį, o neįprastą „aerospike“ variklio konstrukciją, kurio varomąją jėgą kuria pleišto formos antgalis. „Aerospike“ varikliai buvo išbandyti daugybėje transporto priemonių, tačiau niekad nebuvo naudoti orbitiniam paleidimui. Tą patį galima pasakyti ir apie „Alpha“ metano ir skysto deguonies kuro sistemą, kuriai nereikia papildomų inertinių dujų kuro slėgimui ir taip sumažinamas variklio svoris.
„FireFly“ nuomone, šios naujovės leis sumažinti paleidimo kainą maždaug 9 mln. JAV dolerių, kuri panaši į „SpaceX“ „Falcon“ 1 raketos kainą, tačiau pranašumas prieš juos – dvigubai didesnio svorio paleidimas.