Kauno technologijos universiteto (KTU) studentai laimėjo „Silicon Valley Business Plan Competition“ konkurso, kurį surengė Kalifornijoje įsikūręs valstybinis San Jose universitetas, prizus. Dvi Universiteto komandos pasidalino 1 500 JAV dolerių prizinį fondą savo verslo planams įgyvendinti.
„Konkursui pasiūlėme idėją, kurios trūksta Lietuvos rinkai“, – teigia pagrindinį prizą laimėjusios komandos narė, taikomosios matematikos magistro studijas KTU baigusi Kristina Vaznelytė. Kartu su tarptautinės ekonomikos ir prekybos studijų programos pirmojo kurso magistrante Goda Bitinaite ji konkursui pasiūlė sistemą, kuri padėtų įmonėms spręsti su naujų produktų vystymu susijusias problemas – tokias, kaip laiko, inovatyvių idėjų ir personalo trūkumas.
Vystoma sistema remiasi atvirosiomis inovacijomis, individualių užduočių perdavimu žmonių grupėms (angl. crowdsourcing), lengvesniu vartotojų įtraukimu į naujo produkto kūrimą.
„Lietuvoje tokių sistemų dar nėra, egzistuojančios užsienyje turi trūkumų, dėl kurių, spėjame, netiktų Lietuvos rinkai. Planuojame pradėti nuo Lietuvoje veikiančioms įmonėms skirtos sistemos. Ją išbandžius ir realizavus sistemos modulius, kurie padėtų išsiskirti ir užsienio rinkoje, bandysime plėstis į kitas šalis. Sistema veiks „debesyse“, tad bus patogi ir lengvai prieinama vartotojams“, – pasakoja merginos, pridurdamos, kad visų sumanymo detalių atskleisti šiandien dar negali.
1 000 JAV dolerių laimėjimas gali būti panaudotas teisės ir kitokioms konsultacijoms, rinkos tyrimams, marketingui, knygoms, kursams, konferencijoms ir kitoms su idėjos vystymu susijusioms išlaidoms padengti. Dviejų merginų komanda mielai kviečia prisijungti matematikos, informatikos, finansų, marketingo, dizaino ir vadybos specialistus – studentus ir absolventus.
Antrąjį prizą – 500 JAV dolerių laimėjo tarptautinė studentų komanda. KTU Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto studentai indas Ranjithas Antonykutty‘is Kavalaparambilas ir nigerietis Ayotunde‘as Evansas komisijai pristatė inovatyvią pritaikomų batų idėją.
„Pamanėme: o kodėl gi batai negalėtų būti tokie, kaip, pavyzdžiui, išmanusis telefonas – turėti įvairius keičiamus aksesuarus, būti pritaikomi įvairiems vartotojams“, – apie savo idėją pasakoja mechatronikos antrojo kurso studentas R. A. Kavalaparambilas.
Konkurse dalyvavusios studentų komandos susibūrė magistrantūros kurse „Technologijų verslo vystymas“ bei bakalauro kurse „Technologijų antreprenerystė“. Šie moduliai dėstomi taikant inovatyvius Silicio slėnio patirtimi paremtus dėstymo modelius. Studentai juose buriasi į tarpdisciplinines komandas, kartu kuria idėjas ir jas turi pristatyti ekspertų grupėms. Paskaitas skaito verslo ir mokslo profesionalai ir ekspertai iš viso pasaulio, bendradarbiaujama su Stanfordo (JAV), Aalto (Suomija) ir kitais garsiausiais pasaulio universitetais.
„Siūlant įgyvendinti kokį nors naują, net ir nedidelį projektą, su kolegomis ir viršininku gali tekti diskutuoti panašiomis temomis, kaip kad su investuotojais, pristatant verslo idėją: kokias problemas įgyvendintas projektas išspręstų, ar jį tikrai verta pradėti, kokios egzistuoja alternatyvos, kiek ir kokių resursų reikės“, – teigia K. Vaznelytė, pridurdama, jog „Technologijų verslo vystymo“ kurse suteiktos žinios ir įgūdžiai išmokė įtaigiau pristatyti savo idėjas, numatyti galimus klausimus ir kuo geriau pasiruošti į juos atsakyti.
Studentai įsitikinę, kad antreprenerystės žinios bus naudingos ateityje: įgyvendinant konkrečius tikslus ir idėjas bei siekiant įsilieti į naujas darbo rinkos nišas, taip pat formuojant ir dirbant komandoje, bendradarbiaujant su įmonėmis.