Vakar Kaune pristatytas pirmasis elektra ir dujomis varomas hibridinis autobusas. Šis ir dar 14 tik suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų artimiausiomis savaitėmis miesto gatvėse pakeis seniausius šiuo metu naudojamus autobusus.
Planuojama, kad naujieji autobusai tarnaus mažiausiai 15 metų, per kuriuos nuvažiuos daugiau nei 13 milijonų kilometrų. Preliminariais skaičiavimais, per šį laikotarpį į aplinką nebus išmesta apie 1700 tonų anglies dvideginio dujų.
„Naujieji autobusai ne tik ekologiški ir mažiau teršiantys gamtą, tačiau patogūs bei draugiški keleiviams. Juose įrengti oro kondicionieriai, vietos neįgaliesiems ir patogios sėdynės užtikrins kokybišką ir patogią kelionę. Be to, šių autobusų kuro sąnaudos taip pat mažesnės lyginant su senaisiais, o tai leis pasiekti dar efektyvesnį kuro naudojimą“ , – pabrėžė Kauno miesto tarybos narė Edita Gudišauskienė. Hibridiniame autobuse „Castrasua Tempus CNG/hybrid“ įrengta 18 sėdimų bei 84 stovimos vietos. Šis modelis 2009 m. Ispanijoje buvo pripažintas metų autobusu. Autobusas varomas 140 kW galios elektros varikliu, o akumuliatorių įkovimui naudojamas 100 kW galios suspaustų gamtinių dujų variklis. Hibridinė pavara garantuoja mažiausiai 20 proc. kuro taupymą lyginant su analogiškais autobusais.
Pilnai įkrautais akumuliatoriais autobusas gali nuvažiuoti apie 60 km, tuo tarpu naudodamas dujas – iki 300 km. „Matome, jog visuomeninio transporto technologijos sparčiai tobulėja, ir greičiausiai einame ta linkme, jog troleibusų palaipsniui mažės, o iki 2025 metų juos sėkmingai pakeis elektra varomi autobusai“, – sakė Kauno meras Andrius Kupčinskas.
„15 naujų transportų priemonių į Kauno gatves stengsimės paleisti kaip įmanoma greičiau, kuomet jos bus patikrintos ir patvirtintos. Tikimės, jog per kelias ateinančias savaites naujieji autobusai jau riedės gatvėmis“, – teigė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Pasak M. Grigelio, naujųjų transporto priemonių įsiliejimas į autobusų parką sumažins autobusų amžiaus vidurkį. Bus pakeisti seni 20–25 metų „Volvo“ ir „Scania“ autobusai. Prieš trejus metus bendrovė „Kauno autobusai“ pateikė paraišką Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondui projekto „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant UAB „Kauno autobusai“ autobusų parką“ finansavimui. Patvirtinus šią paraišką Kauną pasiekė 15 naujų autobusų, kurie miestui nieko nekainuos.