Lietuvos Respublikos prokuratūroje įdiegtas šiuolaikiškas IT pagalbos sprendimas, kuris padės prokurorams ir kitiems darbuotojams greičiau pranešti apie sistemos sutrikimus, o IT specialistams – efektyviau pašalinti iškilusius trukdžius. Prie sistemos galima prisijungti iš bet kurios Generalinės prokuratūros ir apygardų prokuratūrų darbo vietos ir taip informuoti apie sutrikimą.
Centralizuotą IT sutrikimų valdymo ir sprendimų stebėjimo sistemą „Service desk“ įdiegė IT paslaugų valdymo ir informacijos saugos bendrovė „Synergy Consulting“, laimėjusi viešą paslaugų pirkimo konkursą.
„Poreikis įdiegti IT pagalbos sistemą atsirado plečiantis kompiuterizuotų darbo vietų tinklui. Kuo didesnė ir sudėtingesnė sistema, tuo sunkiau užtikrinti sklandų jos darbą be jokio specialaus sprendimo. Anksčiau, kilus sutrikimui, darbuotojai pranešdavo apie jį telefonu, elektroniniu paštu ar tiesiog sutikę specialistą koridoriuje. Tad jų užklausos kartais būdavo užmirštamos, sprendžiamos tik po pakartotinio priminimo, niekur nebuvo fiksuojamas sprendimo laikas ir rezultatas“,– teigia Juozas Kuliešius, Lietuvos Respublikos generalinės prokuratūros Informacinių technologijų skyriaus vedėjas.
Anot J. Kuliešiaus, įdiegus „Service desk“ sistemą, Generalinės prokuratūros darbuotojams, iškilus nesklandumams, nebereikia ieškoti informacinių technologijų specialisto, jie nesunkiai užregistruoja sutrikimą specialioje sistemoje ir tuomet sulaukia jo sprendimo.
Pagal IT sutrikimo pobūdį jis automatiškai priskiriamas atitinkamiems specialistams pagal teritoriją – tokiu būdu išvengiama nesusipratimų ir darbų dubliavimo, arba – jį galinčiai išspręsti specialistų grupei. Tai ypač svarbu didelėje organizacijoje, kur IT specialistų darbas paskirstytas pagal veiklos sritis – vieni aptarnauja darbo vietas, kiti užtikrina serverių ir tinklų veikimą, treti yra atsakingi už taikomųjų programų veikimą ir kt.
„Įdiegti sprendimą tokio dydžio ir valstybinės svarbos institucijoje kaip Lietuvos Respublikos prokuratūra, kurios padaliniai išsidėstę visoje šalyje, buvo nemenkas iššūkis. Visas užduotis ir diegimo darbus pavyko atlikti laiku ir sistema jau dabar efektyviai veikia“, – teigia bendrovės „Synergy Consulting“ vadovas Tyrūnas Jokubauskas.