Internetas, tapęs neatsiejama kiekvieno mūsų dalimi, jau keičia ir mūsų smegenis. Y karta, C karta arba vadinamoji „tūkstantmečio“ karta – tai skaitmeninė vartotojų karta, meistriškai manipuliuojanti technologijomis bei žinanti, kaip jų pagalba sukelti nacionalinius judėjimus. Tai – karta, kuriai įvaizdis internete jau tapęs svarbesniu už įvaizdį realiame gyvenime. Apie žmones, kurių galvose „smegenys 2.0“, kaip juos atpažinti ir kaip su jais bendrauti – progreso konferencijoje LOGIN pasakos bendrovės „Adnet Media“ vadovas Linas Šiautkulis. Tuo tarpu „Microsoft Advertising“ mobiliųjų pardavimų skyriaus specialistas Chrisas Jamesas kalbės apie besikeičiančius naujosios kartos vartotojų įpročius ir rinkodaros specialistų iššūkius, siekiant juos sudominti.
„Šios „skaitmeninės kartos“ atstovai yra ne tik 15–35 metų amžiaus, jų apstu ir tarp keturiasdešimtmečių, ir vyresnio amžiaus žmonių. Jų bendras skiriamasis bruožas – nuolatinis įsitraukimas į skaitmeninę erdvę. Šis faktorius daro įtaką elgesio ir netgi smegenų pokyčiams, todėl siekiant efektyvesnės komunikacijos, būtina į tuos pokyčius įsigilinti ir juos suprasti“, – sako L. Šiautkulis. Pasak specialisto, skaitmeninės kartos atstovą iš kitų išskirti nesunku, kadangi tokiems žmonėms įvaizdis internete jau tapęs svarbesniu už įvaizdį realiame gyvenime: savo skaitmeninių profilių palaikymui ir valdymui toks asmuo skiria didelę savo laiko dalį, todėl daugiau komunikuoja tekstu nei gyvai.
Kitas šios kartos bruožas – meistriškas manipuliavimas naujausiomis technologijomis. „Tūkstantmečio“ karta žaibiškai nardo technologijose ir žino, kaip jas pasitelkus sukelti nacionalinį judėjimą – vos per vieną sekundę bet kurį politiką paversti pajuokos objektu ir sužlugdyti jo politinę karjerą, – skaitmeninės kartos atstovo portretą piešia L. Šiautkulis. – Turėdamas per daug pasirinkimų, skaitmeninis vartotojas renkasi nesirinkti, tad jo atsitiktiniai sprendimai – kasdienybė. Perkrautas informacijos chaoso, skaitmeninis žmogus tampa lengva „auka“ rinkodaros atstovams.“
Kompanijos „Microsoft“ reklamos specialistas Chrisas Jamesas pastebi, kad apibūdinimas „tūkstantmečio karta“ daugeliui rinkodaros atstovų sukelia netikrumo jausmą: „Ši karta nuolat šokinėja nuo vieno išmaniojo telefono prie kito, žaidimus kasdien žaidžia vis naujesniame įrenginyje – kompiuteryje ar planšetėje, tad juos surasti ir patraukti dėmesį – nėra lengva.“ „Microsoft“ duomenimis, šios kartos atstovų labai toli ieškoti nereikia – 24 proc. viso pasaulio „tūkstantmečio“ atstovų galima rasti besinaudojančius pokalbių programa „Skype“, suteikiančia jiems prieinamumo ir asmeniškumo „prieglobstį“.
Nors nuo interneto priklausantys skaitmeninės kartos atstovai nuolat siekia grįžtamojo ryšio ir dėmesio socialiniuose tinkluose, kaip vienintelio socialinio patvirtinimo įrodymo, asmeniniam bendravimui nevengia pasitelkti ir kitas terpes. „Bandydami atsijoti seniai atnaujintas vartotojų būsenas socialiniuose tinkluose, nykstančias „Twitter“ žinutes ar ieškoti aktualijų jau pašalintuose asmeniniuose įrašuose, rinkodaros atstovai bando įžvelgti naują tendenciją, kuri pritrauks daugiausiai skaitmeninės kartos atstovų dėmesio“, – rinkodaros atstovų šiandieninius siekius pristato Ch. Jamesas.
Ar jie pasieks ko nori – nėra garantijų, kadangi, pasak L. Šiautkulio, skaitmeninės kartos atstovai ateities plano neturi: viskas keičiasi pernelyg greitai, todėl sudarinėti ateities scenarijus ir ilgiau užsibūti vienoje vietoje – ne jų tikslas.
Balandžio 10–11 dienomis progreso konferencijoje LOGIN, kurią pristato telekomunikacijų bendrovė „Omnitel“, Chrisas Jamesas (balandžio 10 d. 11 val.) ir Linas Šiautkulis (balandžio 11 d. 10 val.) dalinsis įžvalgomis apie „skaitmeninę kartą“, kintantį vartotojų gyvenimo būdą bei verslui kylančius iššūkius.