Augantis mobiliųjų įrenginių populiarumas keičia daugelio mūsų kasdienius įpročius. Neišvengiamai tai keičia ir šiandienos mokyklą: vadovėliai išmainomi į planšetinius kompiuterius, matematikos mokomasi žaidžiant, o užrašų sąsiuvinius keičia mokytojo į elektroninį paštą atsiųstas pamokos konspektas. Apie tai, kokius iššūkius švietimo sistemai kelia šie pokyčiai ir kaip sėkmingai juos suvaldyti diskutavo Lietuvos bei užsienio švietimo ir technologijų ekspertai, susirinkę konferencijoje „Mobilumas švietime“.
Pagrindinio konferencijos svečio – technologijų kompanijos „Trilby“ įkūrėjo ir konsultanto Neilo Emery’io – teigimu, mobiliosios technologijos keičia visą mokyklos ekosistemą. „Tradicinė juoda lenta klasės priekyje pamažu tampa istorija. Šiandien mokiniams reikia daugiau paskatinimo nei bet kada iki šiol, tad ir šiuolaikinė mokykla juda nauja kryptimi. Mokytojai nebėra įkalinti klasės priekyje, o mokiniai pradeda naudotis individualizuotomis technologijomis, leidžiančiomis lengvai pasiekti informaciją, dalintis ja su kitais bei kurti. Tie, kurie neskuba į pamokas įsileisti technologijų, pralaimi kovą dėl aktyvaus mokinių įsitraukimo į ugdymo procesą“, – sako N. Emery’s.
Eksperto teigimu, dažnai mokytojai prie naujovių prisitaiko sudėtingiau ir ilgiau nei patys moksleiviai: „Nors mokytojai gali būti įpratę technologijas naudotis asmeninėms reikmės, tačiau jų naudojimas klasėse labai skiriasi nuo to, kas jau tapę įprasta“.
Jam pritaria ir konferencijoje pranešimą skaičiusi Kuršėnų Pavenčių mokyklos anglų kalbos mokytoja Staselė Riškienė, savo pamokose dažnai taikanti išmaniąsias technologijas. „Svarbiausia suprasti, kad visi turime nuolat mokytis: ir mokiniai, ir mokytojai. Kuo ilgiau bus delsiama įsileisti naujausias technologijas į klases, tuo labiau didės technologinė atskirtis, mokytojams vis sunkiau bus vytis technologinę pažangą, o mokiniams – sunkiau pasirengti būsimiems karjeros iššūkiams“, – teigia S. Riškienė.
Technologijoms vis daugiau vietos užimant kiekvienoje klasėje, keičiasi ir mokytojų vaidmuo. „Pavyzdžiui, kompiuteris jau seniai yra laikomas ne tik informacijos šaltiniu. Jis tampa pagalbininku besimokančiam mokiniui, – pastebi Pavenčių mokyklos anglų kalbos mokytoja. – Visa švietimo bendruomenė vieningai sutaria, kad vienas svarbiausių šiandieninio ugdymo proceso uždavinių yra ugdyti kūrybingą besimokančią asmenybę, atsakingą už savo mokymosi rezultatus, tad kūrybai bei savarankiško mokymosi įgūdžiams turi būti ir yra skiriamas didžiausias dėmesys.“