Naujuose lengvųjų automobilių modeliuose turėtų būti įrengta automatinė pagalbos iškvietimo sistema „eCall“, leisianti gelbėtojams greičiau reaguoti į eismo įvykius. Tai numato naujos taisyklės, kurių pataisoms trečiadienį pritarė Europos Parlamentas. Dėl jų toliau bus deramasi su ES Taryba.
Įvykus rimtai avarijai, „eCall“ sistema automatiškai surinktų Europos bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 ir perduotų pagalbos tarnyboms informaciją apie įvykį. Tai leistų gelbėtojams greičiau pasiekti avarijos vietą, padėtų išsaugoti gyvybes, sumažintų traumų sunkumą ir galimus transporto kamščius.
Taisyklių projekte, kuriam trečiadienį pritarė Europos Parlamentas, nustatoma automobilių gamintojų pareiga nuo 2015 m. spalio šią sistemą įrengti naujuose automobilių modeliuose. Vis dėlto, atsižvelgdami į gamintojų prašymus, EP nariai paliko galimybę šią datą atidėti. Dėl to bus toliau deramasi su ES Taryba.
EP nariai sugriežtino duomenų apsaugos nuostatas, kad „eCall“ prietaisus turintys automobiliai nebūtų nuolatos sekami. Avarijos metu įsijungus „eCall“ sistemai, pagalbos tarnyboms turėtų būti siunčiamas tik būtiniausių duomenų rinkinys, pavyzdžiui, transporto priemonės klasė, naudojamų degalų rūšis bei tiksli padėtis, pažymi europarlamentarai.
Europos Komisijos duomenimis, „eCall“ prietaisas kainuotų apie 100 eurų, jei juos naudotų visi automobiliai. EP nariai priduria, kad „eCall“ paslauga yra viešo intereso, todėl ji turi būti nemokama.