Vilniaus mokyklos susirungė novatoriškų idėjų konkurse, kuriame pristatė moksleivių sukurtus informacinėmis technologijomis (IT) paremtus projektus – nuo išmaniųjų šiukšliadėžių iki labdaros ir savanorystės skatinimo portalų.
„Barclays“ technologijų centro Lietuvoje inicijuotame konkurse dalyvavo apie 50 mokinių, kurie atstovavo 10 sostinės mokyklų.
Viena originaliausių projektui pasiūlytų idėjų – išmaniosios šiukšliadėžės biuruose. Tokios rūšiavimui skirtos šiukšliadėžės turėtų nuskaityti išmetamų šiukšlių QR kodus, o už į teisingą skyrių įmestą šiukšlę skirti taškus, kuriuos biuro darbuotojai mainytų į prizus. Tokia sistema skatintų darbuotojus rūšiuoti ir šį procesą paverstų žaidimu. „Konkurse dalyvavę moksleiviai stebino išradingumu, techniniais gebėjimais ir įrodė, kad gali kurti idėjas, prilygstančias patyrusių verslininkų sugalvotiems projektams. Nors buvo reikalaujama paruošti tik sprendimo įgyvendinimo verslo planą, daugelis komandų pristatė galutinius, rinkai jau paruoštus produktus. Pavyzdžiui, netrukus bus įgyvendintas Vilniaus Saulės gimnazijos projektas – pradės veikti svetainė www.duok.lt, kurioje savanoriauti norintys asmenys galės susisiekti su labdaros organizacijomis“, – pasakoja projekto vadovė, „Barclays“ technologijų centro darbuotoja Marija Degtiariova.
Projekte dalyvavo 9–11 klasių moksleiviai, kurių amžius – 15–18 m. Kiekvieną komandą sudarė ne daugiau nei 5 nariai. Suburtos komandos turėjo pasiūlyti idėją bei detalų jos įgyvendinimo planą.
Šių metų konkurso dalyviai kūrė projektus, skirtus mažinti aplinkos užterštumą, pasiūlyti pagalbą labdaros organizacijai, optimizuoti automobilių parkavimą Vilniaus stovėjimo aikštelėse, šviesti jaunimą finansų srityje ir pan.
Pasak „Barclays“ technologijų centro vadovo Giedriaus Dzekunsko, vienas iš projekto tikslų – paskatinti moksleivius drąsiau rinktis su informacinėmis technologijomis susijusias specialybes, parodyti, kaip tokios žinios gali būti pritaikomos praktiškai.
„Turime skatinti jaunus žmones rinktis IT studijas, nes su šia sritimi susijusi vis didesnė dalis gerai apmokamų, aukštą pridėtinę vertę kuriančių darbų. Kai kuriose užsienio šalyse, pvz., Švedijoje, siekiant stiprinti IT sektorių, laikomasi tikslingos strategijos: beveik 100 proc. finansuojamos šios krypties studijos, mokyklose IT dėstomos giliau – ne tik išmokoma naudotis standartinėmis programomis, bet ir kurti interneto puslapius, mokoma programavimo pagrindų. Jei tą pavyktų pasiekti Lietuvoje, galėtume nesunkiai sumažinti esamą atotrūkį tarp specialistų poreikio ir pasiūlos“, – įsitikinęs G. Dzekunskas.
Konkurso laimėtojais pripažinti Vilniaus licėjaus mokiniai gegužės mėnesį atliks savaitės trukmės praktiką „Barclays“ technologijų centre Vilniuje. Moksleiviai galės susipažinti su kasdieniniu IT specialistų darbu, dirbti komandose su patyrusiais bendrovės darbuotojais, gaus informacijos apie karjeros galimybes bei paklausiausias IT specialybes.
Iniciatyva vykdoma nuo 2013 m. Šiemet projektą planuojama toliau plėsti, į jį įtraukiant ne tik Vilniaus ir Vilniaus rajono mokyklas, taip pat Lietuvos universitetus, kuriuose bus organizuojamas atskiras konkursas studentams „Tech Challenge“. Programa įgyvendinama kartu su Didžiosios Britanijos „Barclays“ padaliniu.