2006-05-10 (trečiadienis) [laikas ir auditorija bus nurodyta užsiregistravusiems]
Kompiuteris ir kūrybos vadyba: trys ateities strategijos
Andrius Žilėnas (Europos TRIZ asociacija)
Nuo antikos laikų buvo bandoma suvaldyti kūrybos stichiją (prisiminkime Papo Aleksandriečio „Euristikas“). Skirtingai nuo "psichologinių kūrybos teorijų" krypčių (Osborn, Miles) Altšuleris, tyrinėdamas išradimų aprašymus parodė, kad „kūrybiškumą“ tyrinėti reikia per „rezultatus“, o ne „veikėjus“. Taip gimė TRIZ: buvo atrasti techninių sistemų evoliucijos dėsniai, 40 išradybos principų, psichologinės inercijos valdymo metodai ir kt. Techninių sprendimų (išradimų) klasifikacija (arba ranžavimas) pagal 5 naujumo lygius leidžia išmatuoti „kūrybiškumą“ ir tai panaudoti naujų sistemų progronzavimui bei kūrimui. Prieš daugelį amžių net minimalus išsilavinimas buvo turtuolių privilegija. Ilgainiu buvo suprasta, kad naudinga lavinti visus. Tačiau chaotiškos kūrybiškos veiklos rezultatai apverktini - iš 3000 idėjų išgyvena tik viena. Kryptingos kūrybingo mąstymo išmokti naudinga.
Tezės:
- Kūrybiškumą tyrinėti reikia per rezultatus, o ne veikėjus
- Išmatuoti kūrybiškumą ne tik galima, bet ir reikia
- Kūrybiškumo ne tik galima išmokti, bet ir reikia (taip ekologiškiau)
Provokacinis klausimas:
Jei kompiuteris gali išmokti šokti, ar išmoks rašyti poemas, kurti muziką ir ... daryti išradimus?
Šaltiniai:
- What Innovation Is (PDF)
- Overview of Creative Methods, by Alla Zusman
- Wikipedia
Registracija svetainėje www.vac.lt/seminaras/