Trečiadienį Europos Parlamentas patvirtino taisykles, pagal kurias po keleto metų visuose naujuose automobiliuose, kuriuose jie privalomi, bus įrengti naujos kartos tachografai. Po 15 metų visoje ES bus naudojami tik išmanieji tachografai. Jie leis geriau kontroliuoti vairavimo ir poilsio laiką, užkirsti kelią sukčiavimui bei padidinti eismo saugą.
Išmanieji tachografai naujose transporto priemonėse turės būti įrengti per trejus metus po to, kai Europos Komisija nustatys jų technines specifikacijas. Per 15 metų po šios datos tokie tachografai turės būti įrengti (arba atitinkamai modifikuoti esami) visose transporto priemonėse, naudojamose profesionaliam transportui.
Išmanieji tachografai automatiškai fiksuos greitį ir atstumą, taip pat maršruto pradžią ir pabaigą. Jie taip pat leis išsiųsti duomenis bei tikrinti vairuotojus per atstumą naudojantis belaidžio duomenų perdavimo įranga. Nors baudos ar sankcijos negalės būti skiriamos vien pagal tachografo duomenis, naujoji sistema leis sumažinti taisyklių besilaikančių bendrovių automobilių patikrinimus keliuose ir sutekti dėmesį į potencialius pažeidėjus.
Naujieji reikalavimai nebus taikomi mažiau nei 7,5 tonų sveriantiems sunkvežimiams ar furgonams, kuomet vežamos medžiagos ar įranga paties vairuotojo darbui ir vežimo maršrutas nesitęsia daugiau kaip 100 km spinduliu nuo verslininko bazės. Transporto priemonės vairavimas neturi būti pagrindinė vairuotojo veikla.
Kontrolės pareigūnai bus geriau parengti ir aprūpinti. Griežtesni reikalavimai bus taikomi ir tachografų gamintojams.
Dėl šio teisės akto jau neformaliai sutarta su ES Taryba, todėl nebeliko kliūčių jam įsigalioti.