VšĮ Lietuvos inovacijų centras kartu su Lietuvos pramonininkų konfederacija ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra paskelbė jau devintus metus iš eilės organizuojamo nacionalinio konkurso „Inovacijų prizas 2013“ vertinimų rezultatus. Po keleto atrankos etapų vienu iš šių metų nugalėtojų „Inovatyvaus produkto“ kategorijoje tapo ACME produktų linija „Urban harmony“.
Į galutinį konkurso etapą buvo atrinktos 64 įmonės, tačiau apdovanojimą gavo tik 10 inovatyviausių. Konkursas buvo vykdomas dvejose kategorijose: „Inovatyvus produktas“ ir „Inovatyvi įmonė“. Paraiškų vertinime dalyvavo Europos verslo ir inovacijų tinklo (Enterprise Europe Network) ekspertai. Konkurso organizatoriai inovatyvų produktą apibrėžia, kaip prekes ir paslaugas, kurios tam tikromis savybėmis ar ketinimu panaudoti gerokai skiriasi nuo anksčiau rinkoje gamintų ar teiktų paslaugų.
„Urban harmony“ produktų liniją sudaro kompiuterio krepšys-kuprinė, nešiojamoji kolonėlė ir dvejos ausinės. Šie aksesuarai priskiriami mobiliosios elektronikos produktų kategorijai. Remiantis tyrimų kompanijos „GFK“ 2012 metų duomenimis, mobilioji elektronika užima vis didesnę rinkos dalį. Numatoma, jog 2017 metais pasaulyje bus parduota ~352 milijonai planšetinių kompiuterių. Tuo tarpu nešiojamųjų kompiuterių planuojama parduoti ~241 milijoną, stacionariųjų – beveik trim kartais mažiau.
Reaguodama į sparčiai besikeičiančią rinką kompanija „ACME Europe“ nuolatos koreguoja prekių asortimentą. Naujoji produktų linija tikslingai kurta aktyviai gyvenančiam miesto žmogui. Svarbiausios šiai linijai priklausančių aksesuarų savybės: mobilumas, funkcionalumas, universalumas ir patrauklus dizainas.
„Mūsų produktais prekiaujama 36 pasaulio šalyse. Kiekvienos šalies ekonominis lygis skiriasi, tačiau bendros tendencijos akivaizdžios, praeitais metais planšetinių kompiuterių rinka augo ~52 %, o išmaniųjų telefonų – ~47 %. Stengiamės kurti produktus, tenkinančius šiuos rinkos pokyčius“, – pasakoja įmonės direktorius Paulius Paršeliūnas.
Pernai metais kompanija pristatė savo pirmąjį produktą iš „Urban harmony“ produktų linijos – belaidę įkraunamą kompiuterio pelę „PEANUT mouse“.
P. Paršeliūno teigimu, tai eksperimentinis produktas, kuriuo buvo siekiama išsiaiškinti, kaip vartotojai priims naują koncepciją. Eksperimentas pavyko. Pelė laimėjo ne vieną tarptautinį apdovanojimą („iF design awards“ ir „Plus X Award“), buvo atidaryti nauji, aukštesnio lygio pardavimo kanalai“. Šiais metais laimėtas „Inovacijų prizas 2013“ liudija, jog pradėdama kurti inovatyvius produktus, kompanija pasuko teisingu keliu.
Įmonės vadovo spėjimu, ateinančius tris metus labiausiai augs ne tik planšetinių kompiuterių ar išmaniųjų telefonų poreikis, bet ir visų su jais susijusių priedų: garso įrenginių (ausinės ir nešiojamosios kolonėlės), saugojimo aksesuarų (dėklai, krepšiai ir kuprinės) bei priežiūros priemonių (valikliai, įkrovikliai, laikikliai ir t. t.).
„Didelė dalis vartotojų nori turėti stilingus ir funkcionalius, tačiau sąlyginai nebrangius daiktus. Tokie vartotojai sudaro net 60 % mobiliosios elektronikos rinkos. Būtent į juos ir yra nukreipti mūsų naujieji produktai“, – sako P. Paršeliūnas.
Šie aksesuarai skirti stilingam miesto žmogui, kurio kasdienybė neatsiejama nuo skubėjimo. Tokiam vartotojui svarbiausia, jog jo daiktai būtų portabilūs, funkcionalūs, universalūs ir stilingi. Kurdami „Urban harmony“ produktų liniją dizaineriai siekė, jog daiktai būtų kuo lengvesni, atsparesni išorės poveikiams, ir lengvai prižiūrimi. Vartotojai turi vis mažiau laiko, taigi kasdieną juos lydi daugiafunkciniai daiktai (krepšys-kuprinė, kolonėlė-laisvų rankų įranga ir t. t.).
„Aksesuarai privalo būti ne tik funkcionalūs, bet ir stilingi. Ausinės nėra skirtos tik muzikos klausymuisi, tai neatsiejama įvaizdžio dalis. Kaip ir kompiuterio krepšys, ar nešiojamoji kolonėlė. Aktyvus miesto gyventojas rytą pradeda anksti ir užbaigia vėlai, tad jo vartojami daiktai turi būti tinkami tiek darbe, tiek po jo. Aksesuarai, priklausantys šiai linijai pasaulyje neturi atitikmenų. Pavyzdžiui, nei vienas kitas gamintojas nėra sukūręs kompiuterio krepšio-kuprinės, kurio panaudojimą būtų galima pakeisti vos vienu rankos judesiu. Kiti gamintojai siūlo įvairius laidų tvarkytuvus, tačiau jie yra kaip atskiros detalės, ne kaip vientisa dizaino dalis. Tarkim, garso kolonėlės „WAVE“ laidai suvyniojai tiesiog ant kolonėlės korpuso, kaip daugelis ir yra įpratę. Tačiau mes sukuriame tokį dizainą, jog visa tai atrodo elementaru, bet yra be galo funkcionalu ir stilinga“, – pasakoja dizaineris Moses Kang.
Visi naujieji „Urban harmony“ produktai Lietuvos ir užsienio rinkas pasieks gruodžio mėn. pradžioje. Juos įsigyti bus galima „Topocentro“, „Technoramos“ ir „Avitelos“ parduotuvėse.