Sukčiaujantys ir apgaule lankytojus į tam tikrus „Facebook“ tinklo puslapius viliojantys veikėjai tiek suįžūlėjo, jog išdrįso numarinti net praėjusį savaitgalį 87 gimtadienį atšventusį prezidentą Valdą Adamkų. Sukčiai neteisėtai pasinaudojo ir 15min.lt vardu. „Facebook“ platinama žinia, kurią neva pranešė 15min.lt, apie V. Adamkaus mirtį. Paspaudę „Like" („Patinka“) arba „Share“ („Dalintis“) vartotojai nukreipiami į kitus puslapius.
15min.lt praneša, kad jokios naujienos apie V.Adamkaus mirtį neskelbė. Neteisėtai pasinaudodami 15min.lt šią žinią paskelbė nesąžiningi reklaminių akcijų kūrėjai. Šia apgaule per „Facebook“ buvo reklamuojami tinklalapiai „Laikrodžiailed“, „Nebuknuogas“, „RadioRitmas“.
Taip atrodo melagingas pranešimas
Prie tokių akcijų labiau įpratę vartotojai turi jas atpažinti bei nespaudinėti „Like“ ir „Share“ į kairę ir į dešinę. Tačiau didelis skaičius būna tokių, kurie užkimba ant šio jauko.
Tokių reklamų tikslas – pateikti šokiruojančią ar patrauklią nuotrauką su dėmesį atkreipiančia antrašte ir nukreipti apgautus vartotojus į specialiai suprogramuotą puslapį.
Specialus puslapis priskiria „Patinka“ tam tikriems „Facebook“ puslapiams. Taip dirbtinai surenkamas pamėgusių puslapį vartotojų skaičius ir populiarumas „Facebook“ pasiekiamas pigiau, negu kainuotų reklama, už kurią reikėtų sumokėti. Pastaruoju atveju apgaulingos reklamos platintojas yra „Dyman.lt“. Jis savo internetiniame puslapyje skelbia, kad 1 tūkst. „Patinka“ kainuoja 60 litų.
Specialistai teigia, kad tokios akcijos yra tik būdas išvilioti asmens duomenis iš neatidžių vartotojų. Pastebėjus tokią publikaciją, kuo didesnis skaičius žmonių apie ją turėtų pranešti per „Facebook reporting“ įrankius. Tuomet tokios publikacijos yra greičiau išimamos ir sustabdomas jų plitimas.