Spalio 11 d., „Teatro arenoje“ apie penkis šimtus pradedančių ir jau ne pirmus metu verslą auginančių inovatyvių žmonių sėmėsi įkvėpimo, kaip idėją išauginti iki multi-milijoninio verslo. Patirtimi dalijosi tiek Lietuvos, tiek užsienio šalių ekspertai, kurie atvyko į pirmą metinę Izraelio kompanijos „Wix“ konferenciją „Building High-Growth Internet Companies“. Susirinkusius pasveikino buvęs „Skype“ kompanijos vadovas Michaelis Jacksonas, dabar dirbantis tarptautinėje investicijų kompanijoje „Mangrove Capital Partners“, akcentavęs 4 esminius veiksnius, lemiančius bet kokios idėjos įgyvendinimo sėkmę: smalsumą, atsidavimą, aiškumą ir tikslo turėjimą.
„Švietimo sistema pirmiausia turi ugdyti mokinių smalsumą, skatinti juos kelti klausimus, į kuriuos atsakymų jie ieškotų tolesnėje savo veikloje. Visi geriausia dalykai buvo atrasti ir sukurti tik dėl vieno dalyko – įgimto smalsumo. Jis įkvepia kurti“, – teigė M. Jacksonas, pridurdamas, kad pagrindiniu motyvuojančiu šaltiniu turi būti ne planuojami uždirbti milijonai, o idėja, naudinga dideliam žmonių ratui. Jo teigimu, įgyvendinant šias idėjas labai svarbu tinkamai komunikuoti su komanda ir suformuluoti aiškią, lengvai suprantamą misiją. „Buvo paskaičiuota, kad visiems sėkmingiems žmonėms savo tikslui pasiekti vidutiniškai prireikė 4 metų nuoseklaus kasdienio darbo. Jeigu esi geras savo srities specialistas, sunkiai dirbi ir degi savo idėja – tau vieną dieną pavyks. Kitaip būti negali“, – užbaigė inovacijų specialistas M. Jacksonas.
Konferenciją pratęsęs „Wix“ įkūrėjas Giora Kaplanas taip pat akcentavo tinkamos komunikacijos reikšmę. „Amerikoje įprasta sakyti, kad „čia verslas, čia nieko asmeniško nėra“, tačiau tokiose mažose šalyse kaip Izraelis ar Lietuva, viskas yra asmeniška, tad ir bendravimas įmonės viduje turi tai atspindėti“, – teigė G. Kaplanas. Kaip pavyzdį jis pateikė kompaniją „Wix“, kurioje stengiamasi kurti šeimos atmosferą: didelės komandos skaidomos į mažesnes, kuriose užsimezga artimesni santykiai, skatinamas neformalus bendravimas, kad žmonės galėtų vienas kitą pažinti, atsipalaiduoti ir bendrauti ne tik apie kasdienius uždavinius. Tokioje aplinkoje kiekvienas narys labiau atsiskleidžia ir turi daugiau galimybių išnaudoti savo potencialą. Pasak G. Kaplano, kompanijos sėkmę identifikuoti galima pagal tai, kiek savo draugų ten dirbti pakviečia esami darbuotojai: „Tada, kai jie kalbėdami vieni apie kitus pradeda sakyti „jie“, o ne „mes“, įmonės vadovams reiktų sunerimti“.
Pranešimus taip pat skaitė investavimo kompanijos „Mangrove Capitals Partners“ partneris Roy‘us Saarsas, Lietuvos interneto sprendimų kompanijos „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas, „Wix“ internetinio marketingo direktorius Talas Zoharas, kūrybos vadovas Zachi Massas, programinės įrangos gamintojo „Soluto“ įkūrėjas Tomeras Dviras, finansų vadovė Nurit Reder.
„Labai džiaugiamės, kad pirmąkart organizuojama konferencija sulaukė tokio didelio dėmesio – išankstinę registraciją į ją reikėjo sustabdyti jau išvakarėse, – sako „Wix“ padalinio Lietuvoje direktorė Monika Laukaitė. – Šiandienos patirtis skatina žiūrėti į ateitį ir šį renginį paversti tradiciniu. Tikimės, kad ne mažiau sėkmingas bus ir šį savaitgalį vyksiantis kitas „Wix“ renginys – „hackathonas“, kurio metu IT specialistai ir dizaineriai kurs naujas programas internetinių portalų kūrimo platformai.“
„Hackathonas“ vyks menų fabrike „Loftas“ spalio 12–13 d. Sėkmingos programėlės bus patalpintos Wix.com programėlių parduotuvėje, suteiksiančioje galimybę jų kūrėjams gauti pajamų iš daugiau nei 38 mln. vartotojų auditorijos. „Hackathono“ metu, „Wix“ įkūrėjai konsultuos visus norinčius, kaip verslo idėją išauginti iki tarptautinės kompanijos.