„Bitė Lietuva“ skelbia, kad visi iš Bendrojo pagalbos centro (BPC) gauti reikalavimai skambinančiojo vietos nustatymui buvo skaidriai įgyvendinti, o atnaujintas prašymas papildomai įrangai vietos nustatymui be SIM kortelės gautas tik šį ketvirtadienį.
„Mūsų teikiamos vietos nustatymo paslaugos BPC atitina visus jų pateiktus reikalavimus. Pagalbos centras vietos nustatymo duomenų skambučiams 112 numeriu be SIM kortelės niekada neprašė, o RRT nekomentavo mūsų ataskaitų, kuriuose pažymima, kad tokio sprendimo nėra. Priešingai – iki šiol esame ne kartą klausti, ar galėtume iš viso blokuoti galimybę prisiskambinti be SIM kortelės į 112, dėl didelio melagingų pranešimų skaičiaus“, – teigė „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas.
BPC reikalavimą teikti vietos nustatymą be SIM kortelių pateikė tik šį ketvirtadienį. „Mes buvome ir esame pasiruošę bendradarbiauti tobulinant 112 sistemą ir savo sprendimą įdiegsime per mėnesį“, – teigė „Bitės“ vadovas.
„Bitė“ taip pat pareiškė ginsianti savo reputaciją ir politikus ar valstybės tarnautojus, kurie viešai pateikia tikrovės neatitinkančius faktus ar meta nepagrįstus kaltinimus operatoriams, patrauks teisminėn atsakomybėn.
„Bitė“ iš valstybės biudžeto yra gavusi kompensacijas už įsigytą įrangą ir įgyvendintą sprendimą, koks buvo reikalaujamas ir suderintas su BPC. Visa suma už įrangą yra skirta ne „Bitei“, o įrangos tiekėjams. Šios išlaidos buvo derinamos su BCP ir naudojamos tik gavus centro patvirtinimą. Kasmetinės kompensacijos už įrangos palaikymą siekia apie 300 tūkst. litų per metus, iš kurių daugiau nei 90 proc. sudaro kaštai trečiosioms šalims už įrangos licencijas ir konfigūravimą, ir mažiau nei 10 proc. yra „Bitės“ vidiniai kaštai (elektra, patalpos ir pan.).
Įrangos tiekėjų atrankos procesas buvo skaidrus – „Bitė“ pateikė dviejų tiekėjų pasiūlymus BPC, pagal jų pateiktus reikalavimus. BPC priėmė sprendimą, kurio tiekėjo paslaugomis naudotis, kokią įrangą ir už kokius kaštus diegti. Įrangos ir jos palaikymo kaštai priklauso nuo skirtingų tiekėjų – pavyzdžiui, NSN ar „Ericsson“ yra brangesni nei Kinijos gamintojo „Huawey“. Dėl šios priežasties įrangos ir jos palaikymo kaštai operatoriams skiriasi.
„Bitės“ tinkle yra nustatoma skambinančiojo vieta ir be SIM kortelės – pagal telefono IMEI kodą. Tokią informaciją visą parą teikiame įgaliotoms operatyvinėms tarnyboms jų nustatyta tvarka.