Rugsėjo 5 dieną socialinis tinklas „Facebook“ keičia naudojimo taisykles: nuo šiol jose bus numatyta teisė kompanijai naudoti narių duomenis reklamose, skelbia Techlicious.com.
Anksčiau taisyklėse buvo nurodyta, kad vartotojai gali patys nustatyti, ar jų duomenis (vardus, nuotraukas ir kt.) leidžiama naudoti trečiųjų šalių reklamose. Šią dalį pakeis toks tekstas: „Jūs suteikiate mums leidimą naudoti jūsų vardą, profilio nuotrauką, turinį ir kitą informaciją, susijusią su komerciniu, remiamu ir panašiu turiniu (pvz., jūsų pamėgto prekės ženklo). Tai reiškia, pavyzdžiui, kad jūs leidžiate verslui ar kitai organizacijai sumokėti mums tam, kad rodytume jūsų vardą ir/arba profilio nuotrauką su jūsų leidimu už tai jums niekaip nekompensuojant.“
Jei „Facebook“ naudojasi nepilnamečiai, sutikdami su taisyklėmis jie automatiškai patvirtina, kad jas skaitė ir sutikimą tam davė jų pilnamečiai artimieji.
Nenorintys, kad jų vardai ar veidai būtų siejami su reklamomis, socialinio tinklo nariai turi du pasirinkimus: pašalinti savo profilį, arba atsiriboti nuo komercinių prekių ženklų (t.y. nustoti juos „mėgti“).
Ką per visą laiką „pamėgote“ galite sužinoti užsukę į savo profilį, pasirinkę „Veiklos istorija“ (angl. „Activity log“), kairėje spustelėję skiltį „Patinka“ („Like“) ir pasirinkę „Puslapiai ir pomėgiai“ („Pages and Interests“). Čia pat galite ir keisti patinkančių dalykų nustatymus. Nustoję „mėgti“ prekių ženklus, nebebūsite minimi ir jų užsakytose reklamose.
Praėjusį pirmadienį JAV teismas nurodė, kad „Facebook“ privalo išmokėti 20 mln. dolerių vartotojams už tai, kad jų veidai ar vardai buvo naudojami reklamose. Šie pinigai buvo padalinti tiems, kas bendru ieškiniu kreipėsi į teismą, ir vartotojų teises ginančioms organizacijoms. Panašu, kad taisyklių pakeitimus „Facebook“ atstovai inicijavo siekdami apsidrausti, jog tokie atvejai nepasikartotų ateityje.