Vašingtono kompiuterinių technologijų universiteto programišių komanda įrodė, kad kiekvieną naują amerikietišką automobilį galima „nulaužti“ per atstumą. Taip galima priversti automobilį važiuoti net tuomet, kai užvedimo spynoje nėra raktelio.
Daug kas žino dar 1990-aisis „General Motors“ pradėtą naudoti sistemą „Onstar“, kuri per belaidį internetą leido prisijungti prie variklio valdymo bloko. Tačiau tai dar ne viskas – 2005 metais įsigaliojo federalinis JAV mandatas, įpareigojantis gamintojus į visus Amerikoje parduodamus automobilius integruoti jungtį, palaikančią ryšį su mobiliųjų telefonų stotimis.
Pasirodo, tokių automobilių valdymą galima ganėtinai nesunkiai „perimti“. Naujuose automobiliuose yra elektroniniai variklio, stabdžių, ABS, akceleratoriaus ar degimo moduliai. Prisijungus prie automobilio (tai padaryti nėra sudėtinga) galima perimti vairavimą.
Kam to reikia? O gi ne tik automobilio sekimui, bet ir pašalinant nereikalingus žmones.
Kompiuterių specialistai teigia, kad tokį žmogžudysčių būdą galimai naudoja CŽV. Juk netikėta automobilio avarija yra puikus būdas pašalinti valstybės priešus, nes tai nesukelia jokio didesnio atgarsio visuomenėje.
Žinoma, jei jūs kokiame Šveicarijos banke neslepiate iš „Al Qaeda“ gautų milijonų ir neplanuojate susprogdinti pusės Amerikos, visa tai nėra labai aktualu. Tačiau bet kuriuo atveju verta prisiminti, kad nuo šiol praktiškai bet kurio automobilio valdymą gali perimti piktavaliai, nes automobiliai irgi nuolat prisijungę prie interneto.