Ilgalaikis produktyvus UAB „Fonografika“ dizainerių komandos bendradarbiavimas su kone visą savo produkciją eksportuojančiu lietuvišku prekės ženklu „LessLoss“ neliko nepastebėtas: Vilniuje vykstančios „Dizaino savaitės“ atidarymo metu Mindaugo Jokubausko („Fonografika“) sukurtas „LessLoss Tunnelbdridge“ maitinimo bloko pramoninio dizaino projektas buvo įvertintas „Gero Dizaino 2013“ diplomu.
„Dizaino forumo“ organizuojami bei Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijos remiami „Gero Dizaino 2013“ apdovanojimai skatina profesionalių dizainerių bei verslo bendradarbiavimą. Pasak rengėjų, „Dizainas yra ne vien intelektinės kūrybos, bet ir bendradarbiavimo su pramone rezultatas, padedantis sukurti papildomą pridėtinę vertę pramonės produkcijai, o neretai tampantis ir esminiu faktoriumi, lemiančiu išskirtinumą ir vertę vartotojui“.
99,46 proc. „LessLoss“ produkcijos eksportuota, o 0,54 proc. yra parduota Lietuvoje. Didžiausios eksporto rinkos: JAV/Kanada (35,15 proc.), Europos Sąjunga (31,71 proc.), kitos šalys (Hong Kongas, Australija, Singapūras, Thailandas, Pietų Korėja, Brazilija bei Malaizija, viso 33,12 proc.).
Anot Mindaugo Jukubausko, „Fonografika“ vadovo ir vieno iš dizainerių, „kuriant „LessLoss Tunnelbridge“ maitinimo bloko pramoninio dizaino sprendimą teko pasitelkti visą savo kūrybiškumą bei patirtį, nes užsakovo reikalavimai mūsų dizainerių kolektyvui buvo itin griežti. Mums tai buvo iššūkis, tačiau kaip tik tokių iššūkių mes ir laukiame — tik tuomet galime parodyti, ko esame verti ir kokią pridėtinę vertę gebame sukurti“.
Tarp „LessLoss“ iškeltų reikalavimų — išorės dizaino ir specialios paskirties funkcionalumo darna.
„Projektuojant tokio rinkos segmento gaminį tenka suderinti, atrodo, nesuderinamus dalykus: siekti gaminio išskirtinumo bei solidumo, atspindėti itin prabangios technikos segmentui būdingus taktiliškumo, ergonomiškumo bei kokybės lūkesčius, ir tuo pat metu nepamiršti būtinų specialios paskirties funkcionalumo reikalavimų“ — teigė dizaineris.
Tarp tokių specialių reikalavimų „Tunnelbridge“ dizainui: „mikrovirpesių slopinimas“, egzotiškos „panzerholz“(kitaip — „tankwood“) medžiagos panaudojimas, tolygus gaminio svorio paskirstymas ant 3 integruotų į korpusą kojyčių, kiek įmanoma mažesnio kiekio struktūrinių elementų naudojimas ir pan.
Daugiau nei 3 tūkst. aukščiausios klasės „LessLoss“ prekės ženklo gaminių 64 pasaulio šalyse pardavusios įmonės vadovas Liudas Motekaitis akcentuoja: „per penkerius „LessLoss“ prekės ženklo gyvavimo metus labai specifinėje rinkos nišoje įsitvirtinome kaip išskirtinės kokybės garso aparatūros gamintojas. Tai nebuvo lengva, nes pasaulinė rinka — perpildyta. Turėjome surasti būdų pasiūlos išlepintiems pirkėjams pasiūlyti kai ką daugiau, nei mūsų konkurentai iš viso pasaulio. Akivaizdu, kad be gero dizaino nebūtume to pasiekę.“
„LessLoss“ unikalumas — netikėti, kartais egzotiški technologiniai sprendimai ir išskirtinis, buičiai pritaikytas bei prabanga kvėpuojantis dizainas.
Prieš penkerius metus internete debiutavusi ir iki šiol vien virtualioje erdvėje prekiaujanti įmonė jau gali pasigirti nemenku žinomumu bei specialios srities žinovų pripažinimu: „LessLoss“ yra gavusi keturis prestižinius JAV spaudos apdovanojimus, sulaukusi virš šešiasdešimties gaminių apžvalgų pasaulinėje spaudoje, o jos interneto svetainę kas mėnesį aplanko daugiau nei 20 tūkstančių žmonių. Itin specializuotam gamintojui tai — puikūs rezultatai.
Visai neseniai iš Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės rankų „LessLoss“ gavo apdovanojimą, nominuojantį šią įmonę kaip išskirtinį eksportuotoją.
Visa „LessLoss“ produkcija gaminama Lietuvoje, pasitelkiant specialios paskirties medžiagų tiekėjus iš Japonijos, Vokietijos, Lenkijos bei JAV. „LessLoss“ produkcijos dizainas, nuo logotipo iki pakuočių bei fotografijų, jau kelerius metus kuriamas „Fonografika“ dizainerių komandos.
„Šis Lietuvos dizaino prizo „Geras Dizainas 2013“ įvertinimas anaiptol nėra skirtas vien projekto autoriui, ar net visam „Fonografikos“ kolektyvui. Nemaža dalimi tai — mūsų partnerio pasitikėjimo mumis išdava. Jo suvokimas, koks svarbus geras dizainas įsitvirtinant prisotintose pasaulio prabangos prekių rinkose, jo mums suteikta kūrybinė laisvė, jo griežtas perfekcionizmas buvo puikus stimulas ir iššūkis. Beliko mobilizuotis ir parodyti, ką galim“, — reziumavo „Gero Dizaino 2013“ apdovanojimą gavusio projekto autorius.
Lietuvos dizaino prizo „Geras dizainas“ nugalėtojų paroda Vilniaus Energetikos ir technikos muziejuje vyks visą Dizaino savaitę – gegužės 4–12 d, o vėliau bus eksponuojama Kaune, Telšiuose ir Palangoje. Rudenį ekspozicija reprezentuos Lietuvos kultūrą Londono dizaino festivalyje ir Normandijos festivalyje Prancūzijoje, Havro mieste.