„Išmanieji e. sprendimai transporto sektoriuje. Naujos valdymo technologijos ir kaštų kontrolės mechanizmai“, – taip vadinosi konferencija, vasario 26-ąją vykusi Klaipėdoje.
Joje pristatyta įranga ir sprendimai, pagrįsti NFC (Near Field Communication) technologija. Konferencijos dalyviams labiausiai patiko ir daugiausia diskusijų sukėlė transporto išlaidų apskaitos, krovinio temperatūros kontrolės sprendimai. Klaipėdos viešojo transporto direktoriaus pavaduotojas Audrius Samuilovas papasakojo apie elektroninio bilieto ateitį Klaipėdos krašte.
Sostinė vis dar sprendžia e. bilieto neveikimo problemas, o Klaipėdoje e. bilietas jau veikia ir 6 priemiestiniuose maršrutuose. 2012 metais Klaipėdos autobusai nuvažiavo 9 mln. kilometrų ir pavėžėjo 33,7 mln. keleivių. E. bilieto perspektyva – statymas su e. bilieto kortele ir tvarkaraščiai mobiliajame telefone. „Transporto sektoriuje daug kur galima pritaikyti daugiafunkcinę mokėjimo sistemą „Tapsis“. Ji gali atstoti tiek elektroninį bilietą, tiek keleivių ar išlaidų apskaitos sistemą“, – sakė UAB „E-verslo klasteris“ vadovas dr. Albinas Bačiliūnas. Jis įsitikinęs, jog savivaldybėms pavyktų sutaupyti apie 20 proc. lėšų jei naudotųsi daugiafunkcine mokėjimų sistema „Tapsis“. Tuomet vežėjams būtų galima mokėti tik už konkretų pervežtų vaikų skaičių.
„Įlipęs į autobusiuką vaikas prie skaitytuvo pridėtų kortelę. Ji užfiksuotų, jog moksleivis tikrai važiavo transporto priemone“, – sakė dr. A. Bačiliūnas. Jo teigimu, apmokėjimo už vaikų vežimą klausimas taptų aiškus ir skaidrus. „Jei vaiką iki mokyklos kurią nors dieną pavėžėtų tėvai ar draugai, savivaldybei už tai mokėti nebereikėtų. Be to, geltonieji autobusiukai nebetaptų transporto priemone, kuria nemokamai galima nuvažiuoti ne tik iki būrelių, bet ir iki pasilinksminimo vietų“, – sakė pašnekovas.
Dr. A. Bačiliūno teigimu, „Tapsis“ duomenų nesuklastosi, o ataskaitas galima gauti ne tik dienos, bet ir minučių tikslumu. Pašnekovas pastebėjo, jog technologinėmis naujovėmis dažniausiai domisi tie, kas iš tiesų nori efektyvinti savo veiklą, o valdininkams jos neretai buvo mažiau priimtinos.