Į klausimą, kokia interneto svetainė yra pati madingiausia, JAV paaugliai nebeatsako „Facebook“. Dabar pirmoji yra „YouTube“. Sausį vaizdų dalinimosi tarnyba peržengė milijardo lankytojų per mėnesį ribą.
Nors „YouTube“ buvo populiari dar prieš ją įsigyjant paieškos gigantei „Google“, tikrasis augimas prasidėjo prieš kelerius metus, paplitus išmaniesiems telefonams su integruotomis filmavimo kameromis. Filmuoti vaizdus ir įkelti juos į internetą tapo taip paprasta, kad vaizdo pasakojimai greitai nurungė kitas saviraiškos pasauliniame tinkle formas, išskyrus trumpąsias teksto žinutes. „Facebook“ apie milijardą vartotojų savo tinkle paskelbė 2012 m. spalį.
„YouTube“ tapo tokia didelė, kad neberanda vietos plėtrai anglakalbiame internete ir dairosi į kitas šalis. Neseniai tarnyba įkūrė atstovybes Vidurio Rytų šalyse. Didžiausias barjeras tolesniam augimui yra cenzūra – Kinijoje prieiga prie „YouTube“ yra blokuojama, rašo „The Next Web“.
Kelis metus buvusi nuostolinga, „YouTube“ dabar neša pelną ją valdančiai „Google“ iš įterpiamos skydelių ar filmuotos reklamos. Bendrovė giriasi, kad vaizdų tarnyba sulaukia užsakymų iš visų didžiųjų reklamos užsakovų. Šį mėnesį paieškos „YouTube“ svetainėje statistika pateikiama vartotojų skonio ir interesų apžvalgoje „Google Trends“. Joje galima stebėti, kokios temos ir siužetai domino žmones nuo 2008-ųjų iki šiandien.