Nemažai pasipiktinusių programinės įrangos kūrėjų per „Twitter“ ir kitus socialinius tinklus bei teminius resursus „pakėlė vėją“, kadangi iš el. parduotuvės „Google Play“ buvo pašalintos operacinei sistemai „Android“ skirtos programėlės. Ir ne bet kokios, o tos, kurios leidžia vartotojui blokuoti reklaminius pranešimus.
Po „Google“ giljotina pateko tokios programos kaip „Adfree Android“, „AdBlock Plus“, „Adaway“ ir kitos, tuo tarpu tokių radikalių paieškos giganto priemonių priežastys paprastos – viskas aiškinama tuo, kad pažeistas „Google Play“ taisyklių „Kūrėjo sutikimas su produkto platinimu“ punktas 4.4.
Nurodytas punktas tiesiogiai draudžia aplikacijas, kurios trikdo arba neigiamai įtakoja trečių šalių įrangos (serverių, tinklų ir kitų objektų bei tarnybų) darbą, t. y. reklamos blokavimo programėlės užsiima būtent tuo, ką ir numato licencinė sutartis. Antra vertus, skirtingai nei „iOS“ ekosistemoje, „Android“ neturi tokio griežto „pririšimo“ prie firminės „Google“ programėlių parduotuvės, taigi niekas netrukdo kūrėjams reklamos blokavimo įrankius patalpinti ne „Google Play“, o kituose resursuose.
Nors iš „Google“ pusės programėlių pašalinimo priežastys motyvuotos licencine sutartimi, turbūt, nereikia būti ekspertu, kad galima būtų suprasti – minėtos programėlės blokuoja tai, iš ko „Google“ duoną valgo. Ir vargu, ar kūrėjų pretenzijos bus išgirstos.