Per pastaruosius penkerius metus mažiausiai vieną eismo įvykį sukėlė beveik kas antras vairuotojas. Dažniausiai jų kaltininkais tampa informacinių technologijų bei telekomunikacijų sektoriuje dirbantys vairuotojai.
Tokius faktus atskleidė Europos bendrovės „Ergo Insurance“ Lietuvoje užsakymu atlikta vairuotojų apklausa. Pasak draudimo bendrovės civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktoriaus Audriaus Pilčico, apklausa atskleidė, jog vieną eismo įvykį per pastaruosius penkerius metus yra sukėlę 47 proc. vairuotojų, du – 8 proc., tuo tarpu po penkis ir daugiau – 1 proc. vairuotojų.
„Per pastaruosius penkerius metus nė vieno eismo įvykio nėra sukėlę tik 28 proc. vyrų ir beveik kas antra moteris“, – teigia A. Pilčicas.
Saugiausiai vairuoja gyventojai Klaipėdoje, mažesniuose miestuose bei kaimuose – apklausos duomenimis, būtent čia yra didžiausia dalis vairuotojų, kurie per pastaruosius penkerius metus nėra sukėlę nei vienos avarijos. Tuo tarpu didžioji dalis vairuotojų, per minimą laikotarpį sukėlusių daugiau nei vieną ir mažiau nei penkis eismo įvykius, vairuoja Panevėžio gatvėmis. Vilniuje net 6 vairuotojai iš 10 yra sukėlę vieną ir daugiau avarijų.
Draudimo bendrovės SE Lietuvoje atstovas pasakoja, jog vertinant, kas per pastaruosius penkerius metus nesukėlė nei vieno eismo įvykio, pirmauja pramonės, prekybos (44 proc.), energetikos ir aplinkosaugos (41 proc.), inžinerijos (40 proc.) sektoriuose dirbantys vairuotojai. Tuo tarpu didžiausia dalis sukėlusių avarijų yra tarp dirbančiųjų informacinių technologijų (25 proc.), apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų (31 proc.) ir farmacijos (33 proc.) sektoriuose.
Tiesa, vertinant, kurioje srityje dirba vairuotojai, per pastaruosius penkerius metus sukėlę penkias ir daugiau avarijų, pirmauja inžinieriai. Nepaisant to, kad tarp jų yra didelė dalis nesukėlusių nei vieno eismo įvykio (40 proc.), net 6 proc. inžinierių kelionės buvo itin avaringos. „Dažniausios avarijų priežastys yra greičio viršijimas, saugaus atstumo iki kito automobilio nesilaikymas, vairuotojų išsiblaškymas ir pan.
Vidutiniškai avarijos metu patiriami nuostoliai sudaro 2,2 tūkst. litų. Dėl viršyto greičio kilusių avarijų metu didžioji dalis automobilių apgadinami nebepataisomai, jų remontas tampa ekonomiškai netikslingas“, – pasakoja A. Pilčicas. Vairuotojų apklausą rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Prime Consulting“ atliko 2012 m. gruodžio 9–17 dienomis. Jos metu buvo apklausta 511 vairuotojų iš visos Lietuvos.