Visame pasaulyje gerai žinomas dirbtinio intelekto ekspertas, o dabar vyriausiojo inžinieriaus pareigas kompanijoje „Google“ einantis Ray‘us Kurzweilas atskleidė, kad jo misija naujojoje darbovietėje yra sukurti kibernetinį draugą, kuris naudotoją pažinotų geriau negu jis pats. „Įsivaizduoju, kad po keleto metų dauguma paieškos užklausų bus atsakytos naudotojui nė nespėjus jų užklausti“, – įsitikinęs Ray‘us.
R. Kurzweilas technologijų pasaulyje nuo seno žinomas kaip futuristinis inžinierius. Darbą „Google“ jis gavo po to, kai šios kompanijos generalinis direktorius Lary'is Page'as sužinojo apie Ray‘aus ketinimus steigti savo įmonę, kursiančią dirbtinio intelekto kompiuterinę įrangą. Pasak paties inžinieriaus, dirbti „Google“ jį paskatino jau pakankamai gerai išvystyta paieškos sistema, kuri turi savotišką intelektą. „Jei rašai tinklaraščio įrašą, ne tik sukuri žodžių kratinį, bet ir suteiki žodžių junginiams prasmę“, – teigė R. Kurzweilas. Šiuo metu „Google“ paieškos sistema vadovaujasi atitinkamais algoritmais, kurie geba suvokti bei atskirti reikšmingus sakinius, o po to pateikti labiausiai užklausą atitinkantį rezultatą. Tai jau pirmasis žingsnis siekiant priversti kompiuterį bendrauti su žmogumi.
Kad žmonėms būtų lengviau įsivaizduoti, kokia turėtų būti kibernetinio draugo paskirtis, R. Kurzweilas sutiko paaiškinti savo darbo tikslą remdamasis dešrainio (angl. hotdog) pavyzdžiu. „Klausimas: ar žmogus į paieškos laukelį vesdamas „hot dog“ ieško informacijos apie šunis, ar apie dešrainius? Jei gerai pažinotume asmenį, kuris naudojasi kompiuteriu, ir žinotume, kad jis yra vegetaras – galėtume pateikti informaciją apie šunis, o ne apie dešrainius“, – pasakojo R. Kurzweilas.
Inžinierius turi ir dar vieną tikslą „Google“ kompanijoje – suteikti žmonėms informaciją, kurios jie nė nežinojo, kad jiems reikia. Informacijos apie naudotojus „Google“ žino daugiau nei bet kuri kita kompanija. Ji žino, ką jūs skaitote, ką rašote ir net kokius laiškus gaunate į savo pašto dėžutę. R. Kurzweilo darbas – išanalizuoti visus šiuos duomenis ir pateikti atsakymus į klausimus, kurie jums dar nė neiškilo, bet būtų iškilę ateityje. Naujasis kibernetinis draugas, remdamasis jūsų veiksmais internete, žinotų net ir tokią informaciją, kokiomis ligomis jūs galite susirgti, sergate ar kokią politinę partiją palaikote. Tokiu būdu šis draugas galėtų suteikti aktualią informaciją, kuri buvo publikuota internete vos prieš keletą minučių.
Ray‘us Kurzweilas paneigė gandus, kad „Google“ jam liepė vystyti projektą, nesvarbu kiek lėšų tai pareikalautų, tačiau jo žodžiais tariant: „Kompanija „Google“ suteikia pakankamai lėšų kiekvienam projekto etapui.“