Lietuvoje spustelėjus šalčiams, elektros skirstymo bendrovė AB LESTO laikinai apribos suplanuotus elektros tinklo remonto darbus – bus atliekami tik būtiniausi darbai, o kitus darbus bendrovė tęs sugrįžus palankesniems orams. Elektros energijos tiekimas dėl to nenukentės – avarinių situacijų ar įvykių atveju tiekimo atstatymui reikalingi darbai būtų atliekami nedelsiant.
Planiniai elektros tinklo priežiūros ir remonto darbai atliekami reguliariai visus metus ir yra labai svarbūs, kad būtų užtikrinamas kokybiškas ir patikimas elektros tiekimas vartotojams, ypač gamtos stichijų atvejais.
Oro temperatūrai nukritus žemiau -5 laipsnių pagal Celsijų, planiniai elektros tinklo remonto darbai laikinai sustabdomi, jei juos atliekant elektros energijos tiekimą būtina nutraukti ilgiau kaip 5 valandoms. Kuomet oro temperatūra krinta žemiau -10 laipsnių pagal Celsijų, LESTO laikinai sustabdo numatytus remonto darbus ir planuoti elektros energijos tiekimo atjungimai nevykdomi, kad, esant šalčiams, bendrovės klientams nekiltų papildomų nepatogumų.
Remiantis Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prognozėmis, šalti orai iš Lietuvos nesitrauks visą šią savaitę, temperatūra naktimis gali nukristi žemiau -10 laipsnių pagal Celsijų.
„Ateinant šalčiams, skirstomojo tinklo remonto darbus planuosime atsižvelgdami į meteorologines sąlygas, kad gyventojams, kurių būstų šildymas priklauso nuo elektros energijos, remonto darbai nesukeltų didelių nepatogumų. Atsižvelgiant į naujų vartotojų poreikius, jų įrenginių bei objektų prijungimas bus atliekamas taip, kaip numatyta sutartyse“, – teigia Ervinas Pareigis, AB LESTO Dispečerinio valdymo departamento Elektros tinklo tarnybos Režimų planavimo skyriaus vadovas.
Teisės aktais numatyta, kad elektros įrenginių planinių remontų trukmė, kuomet gyventojams nutraukiamas elektros energijos tiekimas, gali sudaryti ne daugiau nei 96 valandas per metus. Gyventojai dėl planuojamų darbų konkrečią dieną patiriamų itin didelių nepatogumų ir visais kitais su elektros energijos tiekimu susijusiais klausimais gali kreiptis telefonu 1802.
Pranešimus apie planinius elektros atjungimus dėl tinko remonto darbų klientai gali užsisakyti savitarnos svetainėje „Mano elektra“ (www.manoelektra.lt), klientų aptarnavimo numeriu 1802. Pranešimus klientai gaus elektroniniu paštu arba trumpąja SMS žinute, jei nurodys savo mobiliojo telefono numerius. Apie planinius elektros įrenginių atjungimus klientai informuojami iš anksto spaudoje, taip pat bendrovės interneto svetainėje (www.lesto.lt).
Klientų aptarnavimo numeriu 1802 bendrovės klientai taip pat gali registruoti elektros gedimus, gauti informaciją apie elektros tiekimo sutrikimus.
„Registruojant gedimus itin svarbu pranešti ne tik gyvenamosios vietos adresą, bet ir vartotojo kodą (atsiskaitymų knygelės numerį) – tai leidžia daug greičiau nustatyti gedimo vietą. Klientams siūlome nuolat atnaujinti kontaktinius duomenis savitarnos svetainėje „Mano elektra“ tam, kad galėtume juos informuoti individuliai apie laikinus elektros atjungimus dėl vykdomų remonto darbų, elektros kainų pasikeitimus bei teikiamas paslaugas“, – teigia E. Pareigis.