Laikraštis „The New York Times“ paskelbė, jog jauniesiems Volstrite darbuotojams, iš esmės gyvenantiems socialiniuose tinkluose, darbas stambiame banke gali atrodyti tarsi egzistavimas vakuume. Mat didžioji dalis finansinių bendrovių blokuoja prieigą prie „Facebook“, „Twitter“ ir „Gmail“ paslaugų, muzikos ir vaizdo įrašų platinimo svetainių.
„Dirbant Volstrite būtinas nedalomas darbuotojų dėmesys, o be prieigos prie socialinių tinklų arba asmeninio pašto neretai atrodo, kad be darbo daugiau nieko neegzistuoja“, – sakė bendrovės „JPMorgan Chase“ analitikas, nepanoręs atskleisti savo tapatybės.
Dėl to jis ir kiti pradedantieji analitikai, neretai dirbantys po 80 ar net daugiau valandų per savaitę, imasi įvairių gudrybių. Pavyzdžiui, norėdamas pasižiūrėti futbolo rungtynes, vienas darbininkas komandų pavadinimus per „Google“ vertėją išverčia į rusų kalbą ir žiūri Rusijos interneto erdvėje.
„Bank of America Merrill Lynch“ analitikas pasakoja, kad jis vaizdo įrašų ieško ne „Youtube“, o „Vimeo“ svetainėje.
Čikagos universiteto verslo ir vadybos fakulteto profesorius Stevenas Neilas Kaplanas mano, jog jaunam analitikui neretai tenka darbo metu užmušinėti laiką. „Daug valandų dirbate ir neretai laukiate, kol jums kas nors atsakys“, – aiškino profesorius.
Investicinių bankų atstovai tvirtina, kad pagrindinė socialinių tinklų blokavimo priežastis – informacijos srautų tinkluose ribojimas. JAV Finansų reguliavimo tarnyba reikalauja, kad įmonės trejus metus saugotų bet kokius vidinius darbo susirašinėjimus.
„Youtube“ ir kitų informaciją transliuojančių svetainių prieigos ribojimas yra reikalingas tam, kad darbuotojai darbo metu nesiblaškytų. „Tai susiję su kultūra. Mes nesame veiklą pradedanti kompanija, darbo vietoje turi būti užsagstytos visos sagos“, – sakė „JPMorgan“ analitikas.
Norėdamas prieiti prie blokuojamo turinio ir išlaikyti kontaktą su kitais kolegomis, šis analitikas naudojasi „JPMorgan“ belaidžiu ryšiu, kuriuo naudojasi per savo „iPad“ ar „iPhone“ įrenginius.
„Tarp 5 ir 6 valandos vakaro, kai vadovybė pradeda skirstytis namo, o aplinka šiek tiek atsipalaiduoja, aš įsijungiu muziką“, – sakė „Credit Suisse“ analitikas.
Tuo tarpu „Bank of America“ analitikas tvirtina, kad jis pramogas internete pakeitė trumpais pasivaikščiojimais. „Vadovybė vis sako, kad tai yra naudingiau sveikatai. Tuo tarpu vaizdo įrašų peržiūra yra kažkas, kuo galima būtų pasidalinti su vaikinu iš gretimo kambario, kas padėtų atsipalaiduoti laisvesniu nuo darbo laiku“.