Keletą pastarųjų mėnesių banko klientus klaidina elektroniniu paštu platinamos žinutės apie tariamą galimybę apiplėšimo atveju naudojantis bankomatu išsikviesti policiją.
„Swedbank“ įspėja ir pabėžia – bankomatai tokios funkcijos nevykdo, ir primena, kad naudojantis bankomatais galima išsiimti ir įnešti grynųjų pinigų, pasikeisti mokėjimo kortelės PIN kodą, pasitikrinti paskutinių operacijų sąskaitoje istoriją, atblokuoti kortelę, apmokėti bei papildyti mobiliųjų operatorių sąskaitas.
Klaidinančių žinučių platintojai ragina nebijoti apiplėšimų prie bankomato ir skelbia, jog tokiu atveju tereikia atbuline tvarka surinkti savo PIN kodo skaičius – pavyzdžiui, vietoj 1234 įvesti 4321 kombinaciją. Pasak jų, atlikus šį veiksmą, bankomatas automatiškai iškviečia policiją bei išduoda pinigus, tačiau jų negalima pasiimti – banknotai neva būna įstrigę.
„Ši informacija yra klaidinanti, nes nė vienas bankomatas Lietuvoje tokios funkcijos neturi, – sako „Swedbank“ bankomatų tinklo vadovas Tadas Barauskas. – Jei klientas surinks PIN kodą atbuline tvarka, bankomatas tiesiog praneš, kad PIN kodas suvestas neteisingai ir bus prašoma pakartoti PIN kodą. Bet kokios operacijos bus vykdomos tik patvirtinus, kad PIN kodas įvestas teisingai“.
Pasak bankomatų tinklo vadovo, gavę tokio pobūdžio žinutes apie neva neatrastas bankomatų savybes, klientai ima platinti tokią informaciją.
„Neretai, nespėję išsiaiškinti, jog elektroninio laiško turinys neteisingas, gyventojai paklūsta raginimui išsiųsti „naujieną“ draugams ir pažįstamiems ir taip tampa šiukšlinimo (angl. „spamming“) dalyviais.
Jei prie tokio elektroninio laiško dar pridedamos bylos su vaizdo medžiaga, kurias peržiūrėjus kompiuteris gali būti užkrėstas virusu – jie tampa ir viruso platintojais“, – komentuoja T. Barauskas.
„Daugelis žmonių bankomatus naudoja kaip priemonę gryniesiems pinigams išsiimti. Tačiau klientams pravartu žinoti, kad juose įdiegta ir kitų naudingų funkcijų, – sako T. Barauskas. – Mūsų bankomatuose žmonės bet kuriuo metu gali pasikeisti mokėjimo kortelės PIN kodą. Tokia funkcija naudinga tuomet, kai žmogui sunku įsiminti senąjį kodą arba jis nori kodą pakeisti saugumo sumetimais“.
Be to, banko klientai bankomate gali sekti operacijų sąskaitoje istoriją – klientams pateikiami penki paskutiniai sąskaitoje atlikti veiksmai, įtraukiant atliktus mokėjimus kortele ir interneto banke bei pervedimus į savo sąskaitą. Dar viena svarbi ir naudinga bankomato funkcija kortelės atblokavimas, kai, atsiskaitydamas ja, žmogus tris kartus neteisingai suveda PIN kodą, tačiau yra jį kur nors išsaugojęs.
„Melagingų žinučių skleidėjai sugalvoja įvairių banko klientų klaidinimo būdų. Patariame atsargiai vertinti bet kokius įtartinus pasiūlymus, o visą teisingą informaciją apie korteles ir bankomatus galite gauti paskambinę į banką tel. 1884“, – sako „Swedbank“ bankomatų tinklo vadovas Tadas Barauskas.