Lietuvos elektros skirstomųjų tinklų operatoriaus LESTO duomenimis, spalio 9 d., 7 val. ryte, elektros energijos tiekimą visoje Lietuvoje liko atstatyti 7000 vartotojų. Elektros energijos tiekimas buvo sutrikęs 2700 Utenos regiono vartotojų, 2000 Panevėžio regiono vartotojų. Daugiausia vartotojų, kuriems elektros energijos tiekimas dar neatnaujintas, yra Kėdainių, Utenos, Ignalinos, Zarasų, Anykščių, Tauragės, Kauno ir Raseinių rajonų nuošalesnėse vietovėse. LESTO kviečia klientus telefonu 1802 atnaujinti savo kontaktinius duomenis, kad prireikus bendrovė galėtų su jais susisiekti.
Spalio 6 d. praūžusios vėtros metu elektros energijos tiekimas buvo nutrauktas vienu metu beveik du kartus didesniam vartotojų skaičiui, lyginant su 2005 m. sausį praūžusiu uraganu „Ervinas“. Kai kuriose vietovėse buvo nugriautos ištisos elektros oro linijos, keliai užversti nulaužtais medžiais ir jų šakomis. Dėl šios priežasties bendrovėje tą pačią dieną buvo paskelbta ekstremali situacija. Gedimų šalinimo darbus apsunkina šlapiame dirvožemyje klimpstanti technika, prastas privažiavimas, užvirtusių ant elektros linijų medžių skaičius.
Šiandien skirstomųjų tinklų atstatymo darbus tęsia apie 300 elektrikų brigadų, žemos įtampos tinkluose liko pašalinti apie 1700 gedimų, daugiausia miškingose vietovėse.
LESTO prašo klientų atnaujinti savo kontaktinius duomenis klientų aptarnavimo telefonu 1802, savitarnos svetainėje www.manoelektra.lt arba užsukus į artimiausią klientų aptarnavimo centrą, kad aktualiais elektros energijos tiekimo klausimais galėtų kiekvienam individualiai atsiųsti informaciją.
Šeštadienį dėl beveik 50 kartų didesnio nei įprasta skambučių srauto ir telekomunikacijos ryšių sutrikimų LESTO klientų aptarnavimo telefonu (1802) 225 konsultantai visų skambučių negalėjo priimti ir į juos atsakyti. AB LESTO atsiprašo klientų dėl gamtos stichijų sukeltų nepatogumų, bendrovė kiek įmanoma operatyviau visus gedimus šalina.
„Šiuo metu daugiausia darbų liko žemos įtampos (0,4 kV) oro linijose atokiose vietovėse, kuriomis elektros energija tiekiama nuo kelių iki kelių dešimčių vartotojų. Likusi darbų apimtis dar yra labai didelė ir užtrunka, kol elektros energijos tiekimas atnaujinamas nutolusių vietovių gyventojams“, – teigia LESTO Dispečerinio centro Režimų planavimo skyriaus vadovas Ervinas Pareigis.
LESTO vertina, kad situaciją apsunkina tai, kad privačių žemių ir miškų savininkai nevykdo teisės aktuose nustatytos pareigos išgenėti oro linijų apsaugos zonose augančių medžių bei krūmų pagal Elektros tinklų apsaugos taisyklių reikalavimus, todėl gamtos stichijų metu tokie želdiniai tampa potencialia grėsme. LESTO, nesuderinusi su žemių savininkais, želdinių pati išgenėti negali, o suderinti darbų apimtis su savininkais ne visuomet yra įmanoma dėl neturimų kontaktinių duomenų, pasikeitusios gyvenamosios vietos. Situaciją palengvintų LESTO suteikti platesni įgaliojimai genėti želdinius elektros linijų apsaugos zonose.
Gamtos stichijų atvejais elektros energijos tiekimo atstatymo laikas priklauso nuo gedimų masto, konkrečių gedimų priežasčių, jų sudėtingumo ir gedimų vietos pasiekimo galimybių (privažiavimo sąlygų). Pirmiausia bendrovės operatyvinės brigados pašalina tuos gedimus, kurie susiję su elektros tiekimu didesnei vartotojų daliai ir ypatingos reikšmės visuomeninės paskirties objektams. Pirmiausia šalinami gedimai aukštos ir vidutinės įtampos tinkluose, po to – žemos įtampos įrenginių gedimai.