Lietuvos elektros skirstomųjų tinklų operatorius LESTO duomenimis, spalio 8 d., 12 val., elektros energijos tiekimą liko atstatyti daugiau nei 13 000 vartotojų. Elektros energijos tiekimas buvo sutrikęs 3100 Anykščių rajono vartotojų, po 1400 Zarasų ir Raseinių rajonų vartotojų.
Šiandien skirstomųjų tinklų atstatymo darbus vykdo 279 operatyvinės brigados. Labiausiai nukentėjusiame Utenos regione elektros energijos tiekimą liko atstatyti 6000 vartotojų, iš jų 3000 – Anykščių rajone, 1400 – Zarasų rajone. Šiaulių ir Panevėžio regionuose elektros energijos tiekimą liko atstatyti po 2000 vartotojų.
Po spalio 6-osios naktį siautusios vėtros padariniai yra didžiausio masto per pastaruosius keletą metų, kai kuriose vietovėse buvo nugriautos ištisos elektros oro linijos, keliai užversti nulaužtais medžiais ir jų šakomis. Dėl šios priežasties bendrovėje tą pačią dieną buvo paskelbta ekstremali situacija, gedimų šalinimui pasitelkta 300 brigadų visoje Lietuvos teritorijoje. Dėl beveik 50 kartų didesnio nei įprasta skambučių srauto ir telekomunikacijos ryšių sutrikimų LESTO klientų aptarnavimo telefonu (1802) visų skambučių nebuvo įmanoma priimti ir į juos atsakyti.
AB LESTO atsiprašo klientų dėl gamtos stichijų sukeltų nepatogumų ir kiek įmanoma operatyviau visus gedimus šalina.
„Šiuo metu daugiausia darbų liko žemos įtampos (0,4 kV) oro linijose atokiose vietovėse, kuriomis elektros energija tiekiama nuo kelių iki kelių dešimčių vartotojų. Likusi darbų apimtis yra labai didelė, ir, tikėtina darbai tęsis artimiausiomis dienomis. LESTO jau sutvarkė gedimus, kurie lėmė elektros energijos tiekimo sutrikimus didžiajai daliai vartotojų“, – teigia LESTO Dispečerinio centro Režimų planavimo skyriaus vadovas Ervinas Pareigis.
Darbus itin apsunkina prastos sąlygos: šlapias dirvožemis, sunku privažiuoti į gedimų vietas, kadangi daug išvirtusių medžių. Žala skirstomajam tinklui taip pat labai didelė – nuversta daug atramų, ant linijų užvirtę medžiai, šakos, todėl remonto darbai užtrunka.
Informacija apie gedimus miestuose ir didesnėse gyvenvietėse LESTO tinklo valdymo sistemą pasiekia automatiškai, todėl gyventojų pranešimai nėra būtini. Bendrovei aktualūs gyventojų pranešimai apie elektros tiekimo sutrikimus tik nutolusiose vietovėse (vienkiemiuose, mažuose kaimeliuose), taip pat, pastebėjus grėsmę gyventojų saugumui keliančius gedimus.
Gamtos stichijų atvejais elektros energijos tiekimo atstatymo laikas priklauso nuo gedimų masto, konkrečių gedimų priežasčių, jų sudėtingumo ir gedimų vietos pasiekimo galimybių (privažiavimo sąlygų). Pirmiausia bendrovės operatyvinės brigados pašalina tuos gedimus, kurie susiję su elektros tiekimu didesnei vartotojų daliai ir ypatingos reikšmės visuomeninės paskirties objektams. Pirmiausia šalinami gedimai aukštos ir vidutinės įtampos tinkluose, po to žemos įtampos įrenginių gedimai.
Centralizuotas skambučių dėl elektros tiekimo sutrikimų priėmimas tel. 1802 įdiegtas tam, kad informacijos srautą ir klientų informavimą LESTO galėtų valdyti profesionaliai, naudojant naujas technologijas, taikant šiuolaikiškos vadybos principus, darbuotojų ištekliai pagal jų veiklos sritis būtų paskirstomi racionaliai. Ekstremaliomis gamtos sąlygomis dispečeriai negalėtų priimti didžiulio srauto skambučių. Tiesioginis dispečerių darbas ir pagrindinis tikslas – operatyviai organizuoti gedimų šalinimo brigadas bei koordinuoti jų darbą, tai reikalauja ypatingos atsakomybės.