Antradienį ryte tinklalapyje „Facebook“ Britanijos interneto lošimų kūrėja „Gamesys“ pristatė savo sukurtą žaidimą „Bingo Friendzy“. Pirmasis žaidimas socialiniame tinklalapyje „Facebook“, kuriame galima lošti iš tikrų pinigų, papiktino krikščioniškas organizacijas, nes, jų nuomone, išorinis panašumas į vaikiškus žaidimus pažeidžia vaikų apsaugos taisykles, informuoja telegraph.co.uk.
Žaidėjai galės lošti iš pinigų 90-yje bingo ir žaidimų automatų žaidimų. Žaidime pavaizduotus grafinius personažus lygina su populiaraus vaikiško tinklalapio „Moshi Monsters“ personažais. Tai papiktino krikščioniškas organizacijas, jos ragina Didžiosios Britanijos reklamos standartų komitetą (RST) imtis priemonių.
„Lošimui ne be reikalo egzistuoja amžiaus apribojimai – vaikams lošti neleidžiama, nes jie pažeidžiami, – sakė Metodistų bažnyčios ryšių su visuomene atstovas Toby‘is Scottas. – Ypatingai kelia nerimą tai, kad „Bingo Friendzy“ vizualiai apipavidalintas kaip vaikiški žaidimai – su ryškiomis spalvomis ir mielais personažais. Tai akį rėžiantis RST lošimo žaidimų reklamos taisyklių pažeidimas, kuriose aiškiai rašoma, jog reklama neturi būti taikoma vaikams ar jauniems asmenims, ypač atspindint ar demonstruojant sąsajas su jaunimo kultūra.“
Žaisti „Bingo Friendzy“ gali tik socialiniame tinklalapyje „Facebook“ užsiregistravę ir sulaukę 18 m. asmenys, tačiau tinklalapis informacijos apie amžių netikrina.
„Neaišku, kaip žaidimams socialiniuose tinklalapiuose galima efektyviai pritaikyti amžiaus apribojimus“, – sakė T. Scottas.
Tokios nuomonės laikosi ir krikščioniška labdaros organizacija „Mother’s Union“, kurios vadovas Regas Bailey pernai parašė Britanijos premjerui argumentuotą pranešimą apie vaikų apsaugą internete.
„Svetainė su pūkuotais žvėreliais akivaizdžiai skirta apeliuoti į jauną auditoriją, – sakė organizacijos atstovas. – Puikiai žinoma, kad „Facebook“ turi apie milijoną nepilnamečių vartotojų. Nors „Gamesys“ nustatė amžiaus apribojimą, mums neramu, kad tai gali skatinti paauglius ieškoti būdų, kaip užsiregistruoti šioje svetainėje, juo labiau matant, kaip tinklalapyje nuolat sukasi azartinių žaidimų internete reklama. Tai dar vienas pavojų internete signalas tėvams – mes ir toliau raginame tėvus kalbėtis su vaikais apie atsakingą naudojimąsi internetu.“
„Facebook“ atstovų teigimu, „Bingo Friendzy“ žaidimo paskyroje bus griežti reikalavimai dėl žaidėjo tapatybės, žaidėjais galės tapti tik sulaukę 18 m. asmenys ir tik JK gyventojai. Be to, žaidimo nereklamuos jaunesniems, nei 18 m. registruotiems „Facebook“ nariams.
„Facebook“ davė leidimą pirmam lošimo žaidimui dėl precedento neturinčio spaudimo didinti pajamas. Nuo gegužės mėnesio, kai buvo pradėtos pardavinėti akcijos, „Facebook“ praneša patyręs 157 mln. dolerių (438,1 mln. Lt)nuostolį. Kilus abejonėms, ar „Facebook“ – tinkama vieta reklamai, tinklalapio akcijų vertė beveik perpus sumažėjo.
„Facebook“ atiteks 30 proc. „Bingo Frienzy“ pajamų. Manoma, jog artimiausiais mėnesiais tinklalapyje pasirodys daugiau lošimo žaidimų.
Žaidimų kūrėjai „Gamesys“ lošimo licenciją išdavė Gibraltaro valdžios pareigūnai, tačiau bendrovės marketingas privalo paisyti Britanijos reklamos standartų komiteto taisyklių.
Komiteto atstovė spaudai informavo, kad visi skundai dėl žaidimo „Bingo Friendzy“ bus tiriami.
Vaikiško tinklalapio „Moshi Monsters“ atstovė spaudai atsisakė komentuoti.