„Audi“ ateities elektrinis mobilumas pasieks dinamikos aukštumas. Tai leidžia prognozuoti Nürburgringo Nordschleife – sudėtingiausioje lenktynių trasoje pasaulyje – Markuso Winkelhocko su „Audi R8 e-tron“ pasiektas serijinio automobilio su elektros pavaros sistema pasaulio rekordas.
Lenktynininkas, vairuodamas vien elektra varomą sportinį automobilį, ypatingo dėmesio reikalaujančioje 20,8 km ilgio trasoje sugaišo 8 min. 009,099 sek. Palyginimas su dabartiniu rato įveikimo rekordu, pasiektu vairuojant serijinį automobilį su vidaus degimo varikliu, parodo, koks įspūdingas yra šis pasiekimas – rekordinis tokio nuotolio įveikimo 7 min. 11,57 sek. laikas buvo pasiektas su „Gumpert Apollo Sport“, varomu 515 kW (700 AG) „Audi“ V8 benzininio variklio.
M. Winkelhocko vairuoto rekordininko „Audi R8 e-tron“ pavaros sistema, neišskiriant nė menkiausios smulkmenos, yra lygiai tokia pati kaip ir automobilio, kuris rinkai bus siūlytas dar šių metų pabaigoje. Abu automobilio elektros varikliai pasiekia 230 kW galią ir 820 Nm sukimo momentą.
„Audi R8 e-tron“ nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėja per 4,6 sek. Maksimalus greitis įprastomis sąlygomis yra apribotas iki 200 km/val., o siekiant rekordinio rato įveikimo laiko apribojimai buvo padidinti iki 250 km/val.
Įkraunami „R8 e-tron“ ličio jonų akumuliatoriai sukaupia 49 KWh energijos, kurios pakanka įveikti 215 km nuotolį. Akumuliatoriai taip pat įkraunami automobiliui riedant ar stabdant. Lengvas „Audi R8 e-tron“ kėbulo pagrindas pagamintas iš aliuminio kartu naudojant kai kuriuos CFRP komponentus. Todėl nepaisant didelių akumuliatorių automobilis sveria 1 780 kg.
Norint įsitikinti „R8 e-tron“ serijinės gamybos reikalingumu ir pavaros technologijos tinkamumu, be rekordinio vieno rato įveikimo laiko „Audi“ Nordschleife trasoje pasiekė dar vieną rekordą. Tik baigęs važiavimą M. Winkelhockas nuvažiavimo dar du greitus ratus vienu bandymu su antruoju „R8 e-tron“, kurio maksimalus greitis buvo apribotas iki 200 km/val. Abiejų ratų įveikimo laikai – 8 min. 30,873 sek. ir 8 min. 26,096 sek. – buvo geresni už bandytojams labai svarbią devynių minučių kartelę.
„Šie rekordiniai važiavimai – puiki nauja patirtis“, – taip juos įvertino M. Winkelhockas.
Netoli Štuttgarto gyvenantis 32 metų lenktynininkas gali profesionaliai palyginti automobilius – ypač su „Audi R8 LMS ultra“, kuriuo drauge su Marcu Bassengu, Christopheriu Haase ir Franku Stippleriu vos prieš kelias savaites jis laimėjo 24 valandų lenktynes Niurburgringe.
„Žinoma, „R8 e-tron“ – serijinės gamybos automobilis, o ne lenktyninis su praplėstomis aerodinamikos galimybėmis, – pabrėžė Winkelhockas. – Tačiau turėdamas žemą svorio centrą ir į galą sukoncentruotą svorio paskirstymą, automobilis pasižymi daugeliu lenktyninių bruožų. Pirmiausia, tai elektrinio variklio sukimo momentas, įsukantis automobilį iki tokio greičio, kad gali pranokti viską, ką esu patyręs – net ir jei dėl to automobilis neparodys jokio rimtesnio garselio. O šis aspektas – iš tiesų nauja mano asmeninė patirtis.“
„Vos prieš kelias savaites ėmėmės tikrų iššūkių, o jų metu įrodėme, kad esame tikrai toli pažengę su visomis pasirinktomis varymo pavarų koncepcijomis, – po rekordinių važiavimų pasiektus rezultatus Nürburgringe didžiuodamasis apibendrino M. Dickas. – Gegužę laimėjome 24 val. lenktynes Niurburgringe su „Audi R8 LMS ultra“, varomu dešimties cilindrų variklio. Birželio viduryje triumfavome 24 valandų lenktynėse Le Mane su „Audi R18 e-tron quattro“. Tai buvo pirma absoliuti hibridinio elektromobilio pergalė šiose sunkiausioje lenktynėse pasaulyje. O dabar mes pasiekėme dar vieną rekordą su pilnai elektriniu „R8 e-tron“ pačioje sudėtingiausioje trasoje pasaulyje.“