Vienas iš „Pixelmator“ – pasaulyje sparčiai išpopuliarėjusios nuotraukų redagavimo programos – kūrėjų Saulius Dailidė teigia, jog Lietuvoje dar trūksta progresą skatinančios tikrosios darbo kultūros, kuria pasižymi labiausiai išsivysčiusios šalys. Gegužės 31 – birželio 1 d. vyksiančioje progreso konferencijoje LOGIN S. Dailidė, kartu su kitais lietuviais bei tokių pasaulinių interneto gigantų kaip „Wikipedia“, „Yahoo!“ ar „Skype“ atstovais, dalinsis įžvalgomis apie svarbiausius šiandienos progreso variklius.
„Lietuvoje tikrai yra labai daug žmonių, kurie dirba, stengiasi, kuria ir atranda – pats pažįstu tokių nemažai. Tačiau mūsų šalyje kartais dar trūksta tos tikrosios darbo kultūros, mąstymo, pasišventimo darbui, noro pasiekti „super“ aukštumas, – sako S. Dailidė, kurio, kartu su broliu Aidu sukurta programa „Pixelmator“, jau spėjo uždirbti milijonus. – Amerikoje, pavyzdžiui, žmonių mentalitetas yra užprogramuotas dirbti, iki pergalingos pabaigos siekti aukštų profesinių tikslų. Tuo metu daugelis lietuvių nenori tik dirbti – nori ir „pagyventi“, tad dažnai ir neturi tų didelių tikslų arba paprasčiausiai nemoka, o gal net ir nenori jų siekti.“
„Pixelmator“ kūrėjas Saulius Dailidė |
---|
Pasak „Pixelmator“ kūrėjo, lietuviams taip pat labai trūksta pasitikėjimo savimi – daugelis laikosi nuomonės, jog viskas priklauso nuo išorės veiksnių – šalies politinės ar ekonominės padėties, nors iš tiesų tai nedaro esminės įtakos siekiant užsibrėžtų tikslų. „Kalbant apie vartojimą, esame tokie pat, kaip ir viso pasaulio žmonės, nors kūrybinėje srityje ir atsiliekame, – sako S. Dailidė. – Vis dėlto manau, jog ir tai – ne problema: jei ir toliau daug vartosime, netrukus pradėsime patys daugiau kurti“. S. Dailidė įsitikinęs, kad nors kol kas mūsų šalyje skiriama per daug laiko pramogoms, poilsiui ir per mažai – darbui, tačiau ateityje nusistovės balansas tarp tikro darbo, profesinių aukštumų siekio ir laisvalaikio.
„Šiais metais galime didžiuotis ne tik žymiais užsienio pranešėjais, tokiais kaip „Omnitel“ pristatomas „Wikipedia“ įkūrėjas Jimmy Wales, bet ir išskirtiniais lietuviais, savo darbais bei įžvalgomis prisidėjusiais prie įvairiapusio mūsų šalies progreso – tiek technologinio, tiek kultūrinio – skatinimo, – sako LOGIN direktorius Arnoldas Rogoznyj. – Tikimės, kad lietuviai pranešėjai savo pavyzdžiais bei idėjomis įkvėps ir konferencijos svečius.“
Kartu su S. Dailide konferencijoje LOGIN savo patirtimi dalinsis ir kiti sėkmingi lietuviai. Monika Katkutė („Lemon Labs“) pasakos apie pasauline tendencija tampančius bendruomeninius mainus, Linas Šiautkulis („Adnet Media“) – apie Lietuvos interneto tendencijas, žurnalistas Andrius Užkalnis – apie populiarumą internetinėje erdvėje, Gabrielė Dingelytė („Google“) mokys, kaip optimizuoti darbą su „Google AdWords“. Pranešimus taip pat skaitys Saulius Paukštis („Penki kontinentai“), Egidijus Pilypas („Metasite“), Paulius Insoda (NFQ), Aleksandras Česnavičius („Delfi“), Dainius Liulys (Pigu.lt), Vilius Juraitis („CherryMedia“), Liutauras Palaitis („Versli Lietuva“), Rytis Maškauskas („Media Contacts“), Regimantas Urbanas („Google“), kūrybines dirbtuves ves Matas Petrikas („SoundCloud“). Vyks diskusijos apie lietuvišką internetą, jo ateitį, e. komerciją bei interneto politiką.
Progreso konferencijoje LOGIN, organizuojamoje nuo 2007 m., šiais metais dalyvaus daugiau nei 60 ekspertų ir pranešėjų iš viso pasaulio. Ši, didžiausia Baltijos šalyse interneto tendencijų konferencija, savo istoriją pradėjo kaip Lietuvos tinklaraštininkų konferencija „BLOGin“. 2009 m., į ją pakvietus ne tik tinklaraštininkus, bet ir verslo įmonių atstovus, konferencija pakeitė pavadinimą į dabartinį. Pernai konferencija LOGIN pritraukė daugiau nei 2500 lankytojų.