„LG Electronics“ (LG) Baltijos šalyse atliktas tyrimas atkleidė, jog Lietuvoje, kaip ir Latvijoje bei Estijoje, jauni žmonės linkę mažiau laiko leisti prie televizoriaus. Skiriamą laiką jie naudoja ne tradicinės televizijos programų peržiūrai, o pramoginiam turiniui, naršymui internete ar žaidimams. Nors didumai lietuvių svarbiausias kriterijus renkantis naują televizorių yra kaina, 15–29 m. amžiaus žmonės linkę vis didesnį dėmesį skirti funkcionalumui ar ekrano dydžiui.
„Televizoriaus žiūrėjimo įpročiams įtaką daro naujos funkcijos, tokios kaip „Smart TV“. Jos išplečia įprastines televizoriaus savybes ir leidžia naudotis įvairiomis pramogų programėlėmis, naršyti internete. Natūralu, kad kaip ir daugeliui naujovių, joms imliausi yra jauni žmonės“, – sakė Vjaceslavs Sergejevs, „LG Electronics Latvia“ viešųjų ryšių atstovas Baltijos šalims.
Tyrimas atskleidė, jog kuo jaunesni yra žmogus, tuo mažiau laiko jis praleidžia prie televizoriaus, ir atvirkščiai. 23 proc. 15–29 m. žmonių prie televizoriaus per dieną praleidžia mažiau nei valandą, dar 11 proc. o visiškai nežiūri. Beje, mažai laiko prie televizoriaus ekranų linkę praleisti ir sostinės gyventojai. Pastebima ryški koreliacija tarp televizoriaus žiūrėjimo ir pajamų – didesnes pajamas gaunantys lietuviai šiam pomėgiui skiria mažiau laiko, ir atvirkščiai.
34 proc. Lietuvos gyventojų prie televizoriaus praleidžia apytiksliai 1–2 val., 21 proc. – 3–4 val. ir tik 7 proc. teigia visiškai nežiūrintys televizoriaus. Daugiausiai laiko per dieną televizorių žiūri 50–71 m. amžiaus žmonės – 54 proc. jų tam skiria 3 valandas arba daugiau. Ši amžiaus grupė televizoriaus žiūrėjimą įvardija kaip vieną mėgstamiausių laisvalaikio pomėgių. Įdomu tai, kad Lietuvoje nebuvo nei vieno šios amžiaus grupės atstovo, visai nežiūrinčio televizoriaus.
91 proc. lietuvių kaina yra svarbiausias veiksnys renkantis naują televizorių (Latvijoje – 62 proc., Estijoje – 76 proc.). Televizoriaus funkcionalumas yra antras svarbiausias kriterijus, trečias – ekrano dydis, kuris, beje, vyriškajai auditorijai (65 proc.) yra svarbesnis nei funkcionalumas.
Tyrimą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atliko „Omnicom Media Group“ 2012 m. balandžio mėnesį. Apklausoje dalyvavo 2341 respondentas 15–74 m. amžiaus grupėje.