Penki nusikaltėliai kažkur slapstosi. Jie surado slaptą vietelę penkiuose skirtinguose miestuose, įvairiuose pasaulio kampeliuose. Jūs turite tik 12 valandų, kad galėtumėte juos surasti, tačiau nežinote nei vardų, nei to, kaip jie atrodo. Žinome tik tiek, jog kiekvienas iš jų dėvi ypatingus sportinius marškinėlius su ypatingu logotipu ir slaptu kodu.
Misija atrodo neįmanoma, ar ne tiesa? Vis tik Manuel Cebrian vadovaujama Masačusetso technologinio instituto (JAV) grupė surado tris iš penkių (Vašingtone, Niujorke ir Bratislavoje). Kaip? Pasinaudojusi taip pat vadinama „Crowdsourcing“ technologija ir socialinėmis medijomis.
Konkursas „Tag Challenge“ buvo organizuotas JAV Valstybės departamento, o buvo siekiama sužinoti, ar gali socialinės medijos priemonės padėti federalinėms teisėsaugos institucijoms susekti nusikaltėlius. Šio konkurso prototipu tapo „Red Balloon“, kurį 2009 m. pasiūlė DARPA, ir kurį, beje, taip pat laimėjo ta pat M. Cebriano vadovaujama komanda.
Abiem atvejais visa paslaptis slypėjo paskatinimo sistemoje. Prizinis fondas buvo 5000 JAV dolerių. Kiekvienas, kuris atsiųsdavo įtariamojo nuotrauką, gaudavo 500 JAV dolerių. Jei nuotrauką atsiųsdavo žmogus, kurį tu pakvietei dalyvauti konkurse, tau tekdavo iš bendro laimėjimo 100 JAV dolerių.
Mokslininkai taip pat sukūrė programėlę išmaniesiems telefonams su „Android“ operacine sistema. Tai leido dalyviams konkurso dalyviams peržiūrėti įtariamųjų sąrašą ir atsiųsti nuotrauką tiesiai iš savo telefono.
M. Cebrianas pažymi, jog kai kurios paieškų grupės taip pat kreipėsi socialines media priemones, tačiau tarp jų buvo tokių, kurios savo pranešimus siuntinėdavo išskirtinai per „Twitter“; greičiausiai daugelis vartotojų juos palaikė el. šlamšto platintojais. „Dabar mes prisėsime ir pagalvosime, kaip gi taip nutiko, jog laimėjome būtent mes“, – kalbėjo nugalėtojas.
Įtariamieji, kurie buvo Londone ir Stokholme, taip ir nebuvo surasti.