Muitinei tarptautines siuntas turintys deklaruoti gyventojai nuo šiol tą galės daryti internetu. Visus deklaracijai reikalingus dokumentus bus galima pateikti Lietuvos pašto internetinėje svetainėje.
„Naujoji duomenų ir dokumentų pateikimo sistema pagreitins siuntos išdavimo procedūrą. Jei siuntos deklaravimui muitinei trūks duomenų arba papildomų dokumentų, šią informaciją siuntos gavėjas matys mūsų svetainėje. Čia pat jis galės ir pateikti reikiamus dokumentus“, – teigė Lietuvos pašto Pašto paslaugų tarnybos direktorius Tomas Jackevičius.
Pasak T. Jackevičiaus, naujoji sistema ypač palengvins darbą šventiniu laikotarpiu, kai siuntų skaičius išauga kelis kartus. Gyventojams bus daug patogiau pateikti duomenis, o siuntos gavėjus pasieks greičiau.
Iki šiol siuntos deklaravimui reikalingus dokumentus gyventojai Lietuvos pašto deklarantams galėjo įteikti asmeniškai, faksu arba atsiųsti elektroniniu paštu.
Ar muitinei reikalingi papildomi duomenys ir dokumentai, siuntos gavėjas galės sužinoti Lietuvos pašto interneto svetainėje, į siuntų paieškos laukelį suvedus savo siuntos numerį.
Jei tarptautinė siunta jau bus gauta Pašto skirstymo departamente ir jos deklaravimui reikės papildomų duomenų, sistema apie tai informuos automatiškai. Čia pat siuntos gavėjas galės ir pateikti trūkstamą informaciją. Sistema parodys lentelę, kurią reikės užpildyti, norint sėkmingai deklaruoti siuntą.
Jei pateiktos informacijos neužteks, kokius kitus papildomus dokumentus būtina pateikti, siuntos gavėjams bus pranešta telefonu arba jų nurodytu elektroniniu paštu.
Lietuvos paštas primena, kad prieš išsiunčiant duomenis ir papildomus dokumentus, rekomenduojama dar kartą juos patikrinti ir įsitikinti, kad pateikiama teisinga informacija. Tai Lietuvos pašto deklarantams leis greičiau atlikti siuntos išmuitinimo procedūras ir pristatyti siuntą gavėjui.