Šiandien prasidėjusios antrosios kosmoso konferencijos atidaryme susisiekimo ministras Eligijus Masiulis tvirtino neabejojantis Lietuvos pasirengimu plėsti pradėtą tarptautinį bendradarbiavimą kosmoso srityje.
Ministras pabrėžė, kad dabar, didelių kosmoso pramonės pokyčių metu, Lietuvos įsitraukimui į kosmoso veiklą proga yra itin palanki. Jis taip pat atkreipė užsienio svečių dėmesį į mūsų valstybės ambicijas ir galimybes ne tik aktyviai siekiant pažangių technologijų, žinių ir bendradarbiavimo, bet ir siūlant savo palankią geografinę padėtį ir aukšto lygio technologinį pasiruošimą tokio lygio susitikimams ir bendriems interesams derinti. Kalbėdamas apie pirmuosius žingsnius verslo sektoriuje, jis sakė: „Pavyzdžių, kai ypač efektyviai panaudojami kosmoso resursai, turime“.
„Nėra ko tikėtis, kad lietuviai iš karto ims dalyvauti kosmoso programose kaip atskiri subjektai. Realūs pirmieji galimi žingsniai – dalyvavimas mokslo tyrimo ir komponentų pridėtinės vertės kūrimo grandinėje. Lietuvos įmonės, dirbančios aukštųjų technologijų srityje, pasirengusios siekti sisteminės integracijos, naujų technologijų pranašumus išnaudoti teikiamų paslaugų konkurencingumui didinti“, – sakė konferencijos organizatorės Lietuvos kosmoso asociacijos direktorius Vidmantas Tomkus.
Lietuvoje pirmą kartą iš vienos tribūnos pranešimus aktualiomis kosmoso politikos ir ekonomikos temomis skaito kosmoso organizacijų, tokių kaip NASA, „European Space Agency“, „China Great Wall Industry Corporation“, ir įmonių atstovai iš 5 didžiausių kosmoso programas vykdančių valstybių: JAV, Rusijos, Europos sąjungos, Japonijos ir Kinijos.
Nors kiekvienas iš dalyvių pristatys artimiausius savo organizacijos tikslus ir vykdomas programas, tačiau bendras visų atvykstančiųjų interesas – bendradarbiavimas mokslinių tyrimų ir fundamentinių žinių kaupimo procese, domėjimasis privataus sektoriaus plėtros teikiamomis galimybėmis.
Būtent paslaugų sfera yra viena iš sričių, kuriose naujos kosmoso veikloje dalyvaujančios valstybės, tarp jų – ir Lietuva, turi didelių ambicijų. Egzistuojančias galimybes patvirtina ir statistika, sakanti, kad paslaugų rinka net kelis kartus viršija pačių kosmoso įrenginių pardavimų apyvartą.