Estijos vyriausybė jau pardavė 10 milijonų perteklinių taršos leidimų japonų „Mitsubishi“ korporacijai ir už juos įsigijo 507 elektrinių „i MiEV“ automobilių, rašo „Lietuvos rytas“.
Projektas prasidėjo maždaug prieš metus, kai Estijos vyriausybė paprašė pateikti projektus, kaip panaudoti perteklinius taršos leidimus anglies dvideginio išmetimui mažinti. Vienu iš projektų – elektromobilių plėtra – susidomėjo japonai. Po sėkmingų derybų estai jau šių metų pradžioje paskelbė ambicingus tikslus – per artimiausius kelerius metus šalyje turi atsirasti per 1000 elektromobilių, o iki 2015-ųjų dešimtadalis automobilių turi naudoti energiją iš atsinaujinančių šaltinių.
Vyriausybė nori, kad 1000 elektromobilių į kelius išriedėtų jau kitąmet. Pirmiausia užsakyti 507 „i MiEV“, skirti socialiniams darbuotojams. Dar 500 elektromobilių skatinami įsigyti vietos gyventojai ir verslo įmonės. Vyriausybė žada padengti iki pusės elektromobilio kainos, bet ne daugiau kaip 18 tūkst. eurų (62 tūkst. litų).
Dar daugiau nei 3000 litų pridedama automobilio įkrovimo įrangai įsigyti. Tačiau savininkas privalo įsipareigoti automobiliui įkrauti naudoti energiją tik iš atsinaujinančių šaltinių. Talino centre jiems nereikės mokėti už automobilio stovėjimą. Tuo pačiu metu Estija paskelbė ir maždaug 200 greito įkrovimo stotelių tinklo sukūrimo tarptautinį konkursą.
Tačiau estams ne viskas klostosi sklandžiai. Iš 507 galimų elektromobilių savivaldybės kol kas užsisakė tik 336. Tarnautojai nerimauja, ar elektromobiliai atlaikys atšiaurią Estijos žiemą. Kai šalta, daug energijos sunaudojama mašinos salonui šildyti. „i MiEV“ baterijų užtektų 50–60 kilometrų.
Šiuo metu Lietuvoje oficialiai įregistruotas tik vienas perdarytas elektromobilis, kurį sukūrė vilnietis, rašo „Lietuvos rytas“. Kauniečio Lauryno Jokužio elektromobiliu paverstas „Toyota Aygo“ laukia savo eilės, kuri ateis lapkritį, kai turėtų įsigalioti teisės aktai, reglamentuojantys perdirbtų elektromobilių registravimą.