Šių metų pavasarį pristatytas žaidimų kompiuteriams skirtas įrenginys „Microsoft Kinect“ gali sukelti revoliuciją ne tik kompiuterinių žaidimų srityje. Įrenginys, fiksuojantis priešais televizorių esančio žmogaus judesius ir juos perkeliantis į ekraną, gali pakeisti ir apsipirkimo internete procesą.
„Kinect“ yra kelis metus kurtas įrenginys žaidimų kompiuteriui „Xbox“, turintis judesio, erdvės ir garso daviklius, trimatę kamerą. Jis fiksuoja priešais esančio žmogaus silueto pokyčius, taip judesiai rankomis ar kūnu paverčiami tam tikromis valdymo funkcijomis. Taip televizoriaus ekrane, prie kurio prijungtas kompiuteris, gaunamas virtualus žmogaus atspindys, atkartojantis jo judesius.
Ši funkcija gali būti pravarti ne tik kompiuteriniuose žaidimuose, bet ir kitose srityse, kuriose galima panaudoti vadinamąją išplėstąją realybę. Viena tokių – apsipirkimas internete. Nors perkantis internetu galima sutaupyti laiko, pinigų ir gauti tai, ko nėra įprastose parduotuvėse, šis apsipirkimo būdas turi ir apribojimų. Pirkti drabužius ir kitus aprangos aksesuarus internetu nėra labai patogu, nes realus jų dydis ir išvaizda ne visada sutampa tuo, kaip su jais atrodė nuotraukoje esantis manekenas.
JAV Silicio slėnyje veikianti nedidelė bendrovė „FaceCake Marketing Technologies“, pasinaudojusi perprogramuota „Kinect“ trimate kamera, sukūrė virtualią matavimosi kabiną. Ši kabina leidžia neišeinant iš kambario pasimatuoti internete išsirinktus rūbus ar pažiūrėti, kaip dera kiti aprangos aksesuarai. Šios bendrovės suskurta sistema perkelia žmogaus atvaizdą į ekraną ir jam gali pritaikyti įvairius virtualius rūbus.
„Forester Research“ duomenimis, 38 proc. moterų neperka drabužių internete vien dėl to, kad nėra tikros, kaip jie atrodys ant jų realybėje. Minėta inovacija leistų bent iš dalies pašalinti apsipirkimo internete trūkumus ir drabužius matuotis ant virtualaus savo atvaizdo. Ši technologija yra vienintelė, galinti pasiūlyti realistiškiausią apsipirkimo internetu patirtį.
Beje, virtualios drabužių matavimosi kabinos – ne vienintelė sritis, kurioje galima pritaikyti išplėstosios realybės technologiją. Bendrovės „FaceCake“ atstovai teigia galintys sukurti programą, kuri ekrane galėtų parodyti, kaip atrodytų žmogus, numetęs, pavyzdžiui, 10 kilogramų svorio.
Pirmosios virtualios matavimosi kabinos JAV interneto parduotuvėse turėtų pasirodyti šių metų pabaigoje. Be to, šia technologija jau susidomėjo ir pati „Microsoft“, taip pat turinti specialų mažmeninės prekybos sprendimams skirtą padalinį.