Savarankiškai (be žmogaus vairavimo) važiuojantiems automobiliams su „Google“ autonominio valdymo sistema iki serijinės gamybos ir paradavimų kol kas dar labai toli. Tačiau tai nereiškia, jog bendrovė tam nesiruošia. Atvirkščiai. Pasirodo, „Google“ mėgina išsirūpinti leidimą, jog tokie autonominiai automobiliai galėtų laisvai važinėti visais viešais Nevados valstijos keliais.
Bendrovės užmojus stabdo du teisiniai momentai. Pirmas – elektromobilių įstatymas, į kurį ir taikosi „Google“, siūlydama pataisą leisti licencijuoti ir testuoti autonominius automobilius. Kita, kiek mažiau svarbi teisinė kliūtis, kurią mėgina eliminuoti „Google“ – įvesti tam tikras išimtis dabar egzistuojančiam draudimui, pagal kurį sėdintysis už vairo negali rašyti (sms, kompiuteriu ir pan.) ar užsiiminėti panašia veikla (anglų k. – „texting“).
„Google“ automobiliai pusiau legaliai buvo išbandyti, o po to viešai pristatyti dar pernai, Kalifornijoje. Tuomet žiniasklaidai buvo pranešta, jog bendrovė išmėgino robotizuotus automobilius – šie asfaltuotais keliais (taip pat ir legendine magistrale „Highway 1“) bandymų metu nuvažiavo daugiau nei 225 tūkst. km., iš jų daugiau kaip 1,5 tūkst. km automobiliai riedėjo nevaldomi žmogaus, t. y., visiškai autonomiškai. „Google“ bandymuose dalyvavo šeši autonominiai „Toyota Prius“ ir vienas „Audi TT“ automobilis.
Kodėl „Google“ renkasi Nevadą, o ne Kaliforniją? Ir kodėl būtent dabar? Bendrovės atstovai to nekomentuoja, tad spėjimų gali būti įvairių. Tačiau jei autonominiai automobiliai yra šios pramonės šakos ateitis, teisinius dalykus pradėti spręsti jau dabar nėra nelogiškas sprendimas. Bet kuriuo atveju, kol autonominiai automobiliai bus pradėti gaminti komerciniu mastu, neišvengiamai reikės suderinti ir griežtus licencijavimo, saugumo bei bandymų standartus.