2011 m. vasario 17 d. Vilniaus knygų mugėje pristatyta pirmoji lietuviška elektroninė knyga „Pelytė Smailytė ir gelbėtojai“. Ši pasaka – tai mobili programėlė, pirmiausia skirta „iPad“ ir „iPhone“ įrenginių turėtojams. Siekiant įtraukti žiūrovą į veiksmą pasirinktas ne linijinis istorijos dėstymas. Veiksmas vystosi priklausomai nuo skaitytojo buvimo vietos, oro ar laiko. Vartotojas turi galimybę vis kitaip patirti mūsų pasakojimą.
„Čia istorija priklauso nuo skaitytojo buvimo vietos, nuo oro už lango, nuo metų ar paros laiko. Skamba neįtikėtinai? Būtent to ir siekėme“, – projektą pristato viena iš knygos autorių Jurga Sakalauskaitė.
Įprastos elektroninės knygos, kurioms naudojamas elektroninis rašalas ir kurios yra tiesiog perkeliamos iš popierinės laikmenos į elektroninę, visame pasaulyje labai sparčiai populiarėja. 2009 m. pajamos iš elektroninių knygų vien tik JAV sudarė apie 160 mln. JAV dolerių, tuo tarpu jau 2010 m. sausio–spalio mėn. 303 mln. JAV dolerių, o 2011 m. sausio mėnesį elektroninių knygų buvo parduota 15 proc. daugiau nei popierinių.
„Mūsų sukurta knyga – tai ne vien tik tekstų ir iliustracijų perkėlimas į kitą terpę. Panaudodami technologines galimybes, įgaliname skaitytoją įtakoti istorijos eigą per sąveiką su iliustracijomis, garsu. Į knygą integruotas ir žaidimas. Siužetas ir iliustracijos keičiasi priklausomai nuo paros, metų laiko, oro, buvimo vietos“, – J. Sakalauskaitei antrina Donatas Malinauskas. „Interaktyvių knygų kūrimas pasaulyje vis dar žengia tik pirmuosius žingsnius (šiuo metu yra sukurta tik 39 elektroninės interaktyvios knygos vaikams visame pasaulyje. Ypač šis skaičius įspūdingai skamba žinant, kad spausdintinių knygų vaikams kasmet yra išleidžiama šimtais tūkstančių), – pradeda UAB „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas. – Pirmoji lietuviška interaktyvi knyga yra ne primityvi elektroninė versija, o produktas, savo funkcijų gausa ir pateikimo turtingumu, gebantis konkuruoti su geriausiais pasaulio mobiliais knygų sprendimais.“