Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI) nuo vasario 1 d. visas teikiamas administracines paslaugas perkels į elektroninę erdvę. Įdiegtos priemonės leis fiziniams ir juridiniams asmenims elektroniniu būdu teikti prašymus, dokumentus, peržiūrėti su paslaugos užsakymu susijusią informaciją, sumokėti valstybės rinkliavą ir kt.
„Mūsų tikslas – visiems užtikrinti greitą, efektyvų ir šiuolaikišką Inspekcijos paslaugų teikimą Stebint sparčiai augantį interneto populiarumą, visos būtiniausios paslaugos turi būti suteikiamos technologijų pagalba. Taip taupysime ir laiką ir pinigus“, – pažymėjo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Pasak ministro, įdiegus internetinį paslaugų teikimą klientas nepriklausys nuo savo buvimo geografinės padėties, aptarnaujančių darbuotojų užimtumo ar net institucijos darbo laiko, mat paslaugas bus galima užsisakyti bet kuriuo paros metu. Tai padės išvengti ne tik biurokratizmo, bet ir bereikalingo vežėjų stovėjimo eilėse.
Administracinių paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę naudą pirmiausiai pajus keleivių ir krovinių vežėjų įmonės. Spartės įvairių licencijavimo dokumentų išdavimas, valstybės rinkliavos sumokėjimas, techninės apžiūros sistemos koordinavimas bei Inspekcijoje išduodamų 4 rūšių skaitmeninių tachografų (vairuotojo, dirbtuvės, kontrolės ir įmonės identifikavimo) kortelių atnaujinimo, pakeitimo ir išdavimo procedūros.
Visi Inspekcijos paslaugų naudotojai neišeidami iš savo darbo ar namų erdvės galės pasirašyti dokumentus elektroniniu parašu. Toks parašas turės juridinę galią ir leis patogiai prisijungti prie internetinių informacinių sistemų bei pasirašyti reikiamus elektroninius dokumentus. Siunčiant elektroniniu parašu pasirašytą informaciją skaitmeninis parašas gavėjui garantuos, jog siuntėjo teikiami duomenys yra tikri.