Tauragėje „Siemens“ specialistai pristatė šiam miestui pritaikytą eismo valdymo koncepciją. Technologijų bendrovės atstovai teigia, kad, atnaujinus eismo valdymo ir reguliavimo sistemas Tauragėje, mieste beveik 30 proc. sumažėtų draudiminių eismo įvykių, o eismo pralaidumas padidėtų penktadaliu. „Siemens“ eismo valdymo tyrimą ir koncepciją Tauragės miestui atliko nemokamai.
„Per Tauragę driekiasi tranzitinis kelias ir du regioniniai keliai, todėl eismas, ypač sunkiasvorio transporto, mieste yra labai intensyvus. Tai padidina grėsmę pėsčiųjų saugumui, didėja aplinkos tarša. Šias problemas būtų galima išspręsti efektyviai ir koordinuotai valdant eismo srautus Tauragėje“, – sakė „Siemens“ projektų vadovas Tadas Sperauskas.
„Siemens“ specialistai eismo valdymą stebėjo visame Tauragės mieste ir pagal tai parengė analizę. Tyrimams buvo skirtos 32 valandos, per kurias apžiūrėtos 36 pagrindinės sankryžos, o trijose pagrindinėse eismo arterijose atlikti važiavimų GPS matavimai.
Eismo valdymo situacijos tyrimo išvados ir ataskaita buvo pristatytos Tauragės miesto vadovams, savivaldybės specialistams, rajono eismo saugumo ekspertams ir policijos atstovams. „Siemens“ ekspertai išskyrė pagrindines eismo Tauragės mieste problemas ir parengė naują transporto ir pėsčiųjų srautų valdymo koncepciją.
Pasak T. Sperausko, priešingai nuo senų eismo valdymo sistemų, esančių Tauragės mieste, šiuolaikinės sistemos remiasi realiais eismo srautų duomenimis. Šie duomenys gaunami iš gatvėse įdiegtų jutiklių, kurie fiksuoja pravažiuojančius automobilius. „Siemens“ šiuos jutiklius įdiegti rekomendavo pasiūlytoje eismo valdymo koncepcijoje, pateikė įvairius jutiklių montavimo, pritaikymo variantus.
„Siemens“ ataskaitoje taip pat išskyrė koordinuotą sankryžų valdymą. Toks valdymas išspręstų dabar Tauragėje kylančias eismo problemas – sumažintų kelio atkarpos įveikimo laiką, padidintų eismo pralaidumą, minimizuotų eismo srautų keliamą garsą ir CO2 dujų emisiją. „Siemens“ ekspertų paskaičiavimais, atnaujinus transporto infrastruktūrą ir koordinuotai valdant pagrindines Tauragės sankryžas, trečdaliu sumažėtų autoįvykių skaičius, padidėtų pėsčiųjų saugumas, taip pat būtų labiau tausojama kelio danga.
Anot „Siemens“ eismo sistemų grupės vadovo Mintauto Kitkausko, analizė ir parengta eismo valdymo koncepcija Tauragės miestui yra pirmoji Lietuvos regioniniame mieste. Panašios studijos planuojamos ir kituose regioniniuose miestuose.
„Siemens“ intelektualias eismo valdymo sistemas Lietuvoje diegia jau nuo 2000 metų. Bendrovė pagal konsorciumo sutartį buvo atsakinga už Vilniaus mieste įdiegtą eismo valdymo sistemos dalį – transporto „žaliuosius“ koridorius. Sostinėje šiuo metu veikia 6 transporto koridoriai, kuriuose esančios sankryžos dirba koordinuotai ir leidžia eismo dalyviams judėti greičiau ir saugiau.