Kitą rudenį į Paryžiaus gatves išvažiuos 3000 kompaktiškų elektromobilių, kuriais visi norintys galės važinėtis po miestą už beveik metro bilieto kainą.
Paryžiaus meras Bertrandas Delanoë pranešė, kad nuo kitų metų rudens pradedama vykdyti „Autolib“ visuomeninių elektromobilių programa. 2007 m. jis buvo inicijavęs panašų dviračių nuomos miestiečiams projektą, kuris vėliau sėkmingai prigijo ir kitų šalių miestuose, tarp jų ir Londone, skelbia „Telegraph.co.uk“.
Paryžiaus merija pranešė „Autolib“ projektui pasirinkusi Prancūzijos bendrovės „Bollore“ gaminamus keturviečius „Bluecar“ automobilius, kurie naudoja akumuliatoriuose sukauptą elektros energiją. Trys tūkstančiai šių automobilių nuo kitų metų rudens bus siūlomi paryžiečių kelionėms po miestą ir priemiesčius 1000 Paryžiuje įrengtų „Autolib“ savitarnos punktų.
Pranešama, kad visiems metams „Autolib“ paslaugą užsisakiusiems paryžiečiams už ją reikės mokėti po 12 eurų per mėnesį. Už pirmąjį naudojimosi „Bluecar“ automobiliu pusvalandį reikės mokėti 5 eurus, antrąjį pusvalandį – 4 eurus ir po 6 eurus už kiekvieną papildomą važiavimo pusvalandį.
Šiuo projektu Paryžiaus valdžia esą siekia skatinti trumpas keliones po miestą. Vienos savaitės „Autolib“ paslaugos kaina bus 15 eurų, o vieną dieną galiojanti „Autolib“ kortelė kainuos 10 eurų.
„Bluecar“ elektromobiliai gali išvystyti maksimalų 130 km/h greitį, įkrautu ličio-metalo-polimero akumuliatoriumi įveikti maždaug 250 km atstumą. Akumuliatoriaus įkrovimas vidutiniškai trunka 4 valandas, sakoma pranešime.
Vairuotojai galės užsisakyti automobilį internetu, telefonu ar atėję į savitarnos punktą, jie taip pat galės iš anksto užsisakyti stovėjimo aikštelę atvykimo vietoje.
„Bluecar“ elektromobiliuose bus įrengta GPS navigacijos sistema ir pagalbos ryšio mygtukas. Paryžiaus gyventojų apklausos liudija, kad „Autolib“ paslauga ketina naudotis apie 2,4 mln. žmonių. Kad šis projektas ekonomiškai atsipirktų, būtina turėti 160000–200000 nuolatinių jos vartotojų.