Socialinį tinklalapį „Facebook“ toliau purto skandalai dėl privatumo spragų. Tyrimas atskleidė, jog populiariausios „Facebook“ programos perdavė informaciją apie vartotojus dešimtims reklamos ir interneto monitoringą atliekančių kompanijų.
Visos 10 populiariausių „Facebook“ programų, tokių kaip „FarmVille“, „Texas HoldEm Poker“ ir „FrontierVille“, turinčių dešimtis milijonų vartotojų, nutekino jų identifikavimo numerius (angl. User identification, UID) trečiosioms šalims, atskleidė JAV dienraščio „The Wall Street Journal“ tyrimas.
UID yra unikalus numeris, priskiriamas kiekvienam „Facebook“ vartotojui. Jis leidžia nustatyti konkretaus vartotojo asmenybę bei peržiūrėti jų profilius. Didelė dalis „Facebook“ vartotojų leidžia viešai matyti ne tik tikrą savo vardą ir pavardę, nuotrauką, bet ir kitą informaciją – gimimo datą, gyvenamąją vietą, „Sienos“ įrašus ir kt.
Iš dešimties populiariausių „Facebook“ programų, trys nutekino ne tik vartotojų identifikavimo numerius, bet ir asmeninę informaciją apie asmenis, esančius jų draugų sąraše.
Tai prieštarauja „Facebook“ taisyklėms, kuriose teigiama, jog programų gamintojams draudžiama atskleisti vartotojų informaciją reklamos agentūroms ar informaciją renkančioms agentūroms.
„Facebook“ pripažino, jog ši sistemos klaida galėjo egzistuoti ir žadėjo sugriežtinti taisykles programų kūrėjams. Tačiau tuo pačiu kompanija pabrėžia, jog spauda šią „neapdairią“ spragą pernelyg sureikšmino, kadangi jokia privati vartotojų informacija nebuvo paviešinta.
„Daugumoje atvejų programų kūrėjai nesiekė paviešinti šios informacijos, tačiau taip nutiko dėl tam tikrų technologinių naršyklių veikimo detalių. Spaudoje pateikta informacija yra pernelyg sureikšminta. UID žinojimas nereiškia, kad bet kas gali pasiekti privačią vartotojo informaciją be jo sutikimo“, – kompanijos tinklaraštyje rašo „Facebook“ atstovas Mikas Vernalas.
„Bet kokiu atveju, įsipareigojame užtikrinti, kad UID nebūtų perduoti trečiosioms šalims ir kad visi programų kūrėjai laikytųsi tinklalapio taisyklių“, – teigė M.Vernalas.
„The Wall Street Journal“ nustatė, jog UID buvo perduodami mažiausiai 25-ioms reklamos ir informacijos monitoringo kompanijoms. Viena jų – „RapLeaf“– šią informaciją panaudojo sudarydama interneto vartotojų duomenų bazę. Kompanija teigia, jog šių duomenų panaudojimas buvęs „netyčinis“.
„Facebook“ turi per 500 mln. vartotojų.