Vieninteliame veikiančiame Lietuvoje geležinkelio tunelyje, traukinius pasitinkančiame ties Kaunu, saugumas bus padidintas šiuolaikinėmis priemonėmis. Istoriniam tuneliui elektronines apsaugos sistemas suprojektuos ir įdiegs inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“.
„Numatyti darbai vyks apie du mėnesius, tačiau galime patikinti, kad traukinių eismas tuneliu dėl to nebus sustabdytas – keleiviams nepatogumų nekils, jie nekliudomi galės keliauti įprastais traukinių maršrutais“, – teigia Algis Palionis, AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas spaudai.
Pasak jo, Kauno tunelis yra svarbus strateginis valstybės objektas, tad jame turi būti užtikrintas maksimalus saugumas, siekiant apsaugoti statinį nuo galimų teroristinių ar kitokio pobūdžio išpuolių. Taip pat jis įrašytas į Kultūros vertybių apsaugos departamento saugomų objektų sąrašą, tad tunelį aktualu saugoti ir nuo vandalų atakų. Pagaliau, apsauga reikalinga ir dėl pačių žmonių saugumo, nes patekusiam į tunelį kyla rizika būti sužalotam pravažiuojančių traukinių.
Kauno tunelis šiuo metu yra nuolat saugomas Viešojo saugumo tarnybos karių. Diegiamos technologijos padės kariams darbą atlikti dar efektyviau.
Iki šių metų spalio pabaigos „Fima“ tunelio prieigose sumontuos vaizdo stebėjimo kameras, kurių dalis bus valdomos nuotoliniu būdu. Taip pat bus įrengta tunelio prieigų perimetro apsaugos sistema, kuri „praneš“ apie bet kokius teritorijos pažeidimus.
Kamerų vaizdas bus perduodamas į specialiai įrengtą apsaugos postą, kur monitoriuose jį stebės Viešojo saugumo tarnybos prie LR vidaus reikalų ministerijos ginkluoti kariai ir reaguos, pastebėję pavojų.
„Fima“ dalyvavo ir pernai baigtame Kauno tunelio rekonstrukcijos projekte. Bendrovė įdiegė inžinerinius sprendimus, užtikrinančius didžiausią statinio bei jame dirbančių žmonių saugumą: įrengė naują eismo valdymo sistemą, gaisro pavojaus identifikavimo ir gaisro gesinimo sistemas, gruntinio vandens stebėjimo sistemą, saugumo ir ryšio sistemas, pastatė traukinių gabaritus identifikuojančius vartus.