Potsdamo aikštėje (Potsdamer Platz) Berlyne surengtame išskirtiniame renginyje „Siemens“ pristatė elektromobilių pramonės sprendimų pasiekimus. Pirmą kartą kompanija pademonstravo tikslią istorinio „Electric Victoria“, elektra varomo automobilio, naudoto Berlyne 1905 metais, kopiją. Renginyje buvo pristatyti ir šiuolaikiniai elektra varomi automobiliai, elektra varomas motociklas, įkrovimo stotelės ir kiti eksponatai, nušviečiantys elektromobilių pramonės šiandieną ir rytdieną, kurioje aiškiai susiję atsinaujinantys energijos šaltiniai, dvikryptis viešasis elektros tinklas ir elektra varomi automobiliai, kurių akumuliatoriai gali tapti laikinomis energijos saugojimo kaupyklomis.
„Siemens“ surengė šią ekspoziciją norėdami pasveikinti ir paremti federalinės vyriausybės pastangas parodyti Vokietiją kaip pirmaujančią elektromobilių technologijų rinką. Esame svarbus technologijų partneris, kuriantis automobilių ir infrastruktūros sprendimus, įgalinančius nuoseklų elektromobilių pramonės vystymąsi“, – sakė Wolfgang Dehen, „Siemens“ AG valdybos narys, „Siemens Energy“ sektoriaus vadovas. Renginio dalyviai galėjo patys pravažiuoti istoriniu ir šiuolaikiniais elektromobiliais.
„Elektromobilių pramonė yra ypatingai svarbi sritis, kurią formuojant „Siemens“ ketina atlikti svarbią rolę kartu su automobilių pramonės įmonėmis bei energijos tiekėjais“, – pabrėžė Wolfgang Dehen. „Plintant elektromobilioms technologijoms, šios sritys taps labai susijusios. Jokia kita kompanija neturi sukūrusi tiek daug produktų ir sprendimų elektromobilių technologijų procesų valdymo grandinėje kaip „Siemens“ – nuo energijos gamybos ir dvikrypčio viešojo elektros tinklo sprendimų, įkrovimo sistemų iki elektra varomų variklių automobiliams. Žmonija sparčiai juda link naujojo elektros amžiaus, o „Siemens“ padės jį formuoti“.
Auganti žmonių populiacija, mažėjantys gamtiniai ištekliai ir globali klimato kaita verčia kvestionuoti senuosius įpročius, taip pat ir tuos, kurie susiję su mobilumu. Galvojant apie aplinką tausojantį mobilumą elektros energija pagrįsti sprendimai atrodo geriausi, nes jie efektyvesni ir saugesni nei bet kurios kitos energijos šaltiniai. Elektra varomas automobilis energiją naudoja dvigubai efektyviau nei tradicinį kurą naudojantis automobilis. Labai svarbu ir tai, kad ekologiška ir mažai arba iš viso anglies dvideginio negeneruojanti elektra gali būti sukuriama vėjo ir saulės jėgainėse. Be to, elektromobiliai gali padėti plėtoti atsinaujinančius energijos šaltinius, kadangi jų akumuliatoriai gali būti naudojami kaip laikinos energijos saugojimo baterijos. Tai leistų atsinaujinančios energijos šaltinių tiekiamą energiją kaupti tada, kai ji nėra naudojama, pavyzdžiui naktį. Automobilių akumuliatoriai galėtų būti įkraunami šia perviršine energija, o vėliau, išaugus elektros energijos poreikiui, ji būtų grąžinama atgal į viešąjį elektros tinklą.
„Pasaulyje yra apie vienas milijardas motorinių transporto priemonių, kurios išskiria vieną penktadalį viso planetos anglies dvideginio. Dėl šios priežasties kylančios rinkos, tokios kaip Kinija, aktyviai remia ir skatina elektra palaikomo mobilumo sprendimus, įskaitant ir baterijų technologijas bei dvikrypčio viešojo elektros tinklo konstravimo sprendimus“, – pažymi Richard Hausmann, paskirtasis „Siemens Smart Grid Applications“ vadovas. Ankstesnė p. Hausmann patirtis vadovaujant „Siemens“ Kinijos ir pietryčių Azijos regionui leido stebėti, kaip elektromobilių technologijų sprendimai vystėsi ir plito šiose dinamiškose rinkose, o dabar ženkliai pasitarnaus vykdant šį plataus spektro kompanijos projektą.
„Electric Victoria“ („Elektrinė Viktorija“) – elektromobilų technologijų Berlyne pionierė
„Siemens“ patirtis ir kompetencija elektromobilių pramonės srityje sukaupta per ilgą laikotarpį. Dar XX amžiaus pradžioje kompanija tapo elektromobilių technologijų sprendimų Berlyne pioniere: buvo sukonstruotas pirmasis elektra varomas tramvajus, pirmasis Berlyno metro Potsdamo geležinkelio stotyje ir pirmasis Vokietijoje elektrinis šviesoforas. 1905-ųjų pradžioje „Siemens – Schuckert“ gamykloje Berlyne sukonstruota „Elektrinė Viktorija“ tapo pirmuoju elektra varomu automobiliu mieste. 50 tokių elektromobilių buvo kasdien naudojami kaip elegantiški viešbučių taksi ir bagažo pristatymo priemonės. Elektromobiliai galėjo išvystyti iki 30 km/val. greitį, o pilnai įkrautu akumuliatoriumi galėjo nuvažiuoti iki 80 km. „Siemens” užsakymu Hubert Drescher Karoseriebau rekonstravo šį pirmąjį elektromobiliį iki pat smulkiausių detalių per dešimt mėnesių.
Šiandien „Siemens“ ir toliau yra elektromobilių technologijų pionierė tiek pristatydama tokias transporto priemones kaip eRUF sportinis automobilis ar elektra varomas motociklas, tiek ir dirbdama kaip daugybės nacionalinių ir tarptautinių projektų, nagrinėjančių elektra varomų transporto priemonių ir dvikrypčių viešųjų elektros tinklų integravimą, tokių kaip „Edison“ projektas Danijoje, Harz.EE-mobility, ar eilės automobilių gamintojų ir energijos tiekėjų Berlyne ir Miunchene vykdomų projektų, partneris.