Konferencijoje „E-verslas šiandien: kokie procesai būtini norint išlikti rinkoje“ „eShops.lt“ pristatė dažniausiai daromas el. parduotuvių klaidas.
Konferencijoje, vykusioje paskutinėmis balandžio mėnesio dienomis, buvo pristatyta daug aktualių šiandienos e-verslui temų. Viena iš temų, kurią parengė ir pristatė UAB „Jusada Group“ valdomas e-komercijos portalas „eShops.lt“ buvo apie tai, kokios dažniausiai daromos el. parduotuvių klaidos ir kaip jų išvengti.
Galima išskirti kelias dažniausiai pasitaikančias klaidų grupes, kurios apima informaciją apie prekę, el.parduotuvės techninį sprendimą bei patį pirkimo internetu procesą.
1. Prekės trūkumai: siūlomas el. prekybai netinkamas produktas, prekių kainos tos pačios kaip ir parduotuvėje, pateikiama nepakankamai informacijos apie produktą (neišsami aprašomoji medžiaga, įdėtos mažos ir nekokybiškos prekių nuotraukos). Nesiūlomi susiję produktai (tiek pirkėjas, tiek pardavėjas gautų papildomą naudą). Neturima prekių sandėlyje ir pirkėjas apie tai neinformuojamas.
2. El. Parduotuvės trūkumai: el. parduotuvei trūksta specializacijos, pasirinktas netinkamas puslapio dizainas (per didelis animacijos, grafikos, garsų naudojimas), sudėtinga svetainės navigacija, paieška, filtrai. Tinklalapio klaidos - neveikiantys puslapiai ir nuorodos. Neaiškios svetainės naudojimo taisyklės - DUK, pristatymo, pirkimo, grąžinimo politika, nenurodyta išsami kontaktinė informacija. Trūksta patogumo - ilgas pirkimo procesas, registracijos reikalavimas. Neįsimintinas el. parduotuvės pavadinimas (interneto vardas) neprisideda prie pirkėjų srautų didinimo.
3. Kiti neigiami veiksniai: skiriamas per mažas reklaminis palaikymas, ilgas pristatymo terminas, netinkamai organizuojamas (arba neorganizuojamas) klientų aptarnavimas, mažas apmokėjimo variantų pasirinkimas. Neigiamą įvaizdį taip pat lemia naujienlaiškių netinkamas siuntimas bei pasenusi informacija puslapyje. Tinkamas dėmesys privalo būti skiriamas apsipirkimo saugumui.
„eShops.lt“ – Lietuvos elektroninių parduotuvių ir jų prekių katalogas. Tai elektroninės komercijos portalas, ne tik suvedantis pirkėjus ir pardavėjus, bet ir teikiantis naudingus sprendimus bei informaciją e-verslui.