Visą praėjusį savaitgalį Kauno Ryšių istorijos muziejuje beveik pusantro šimto jaunų ir iniciatyvių žmonių geriausias savo komercines bei socialines idėjas vertė realybe.
Penktadienio vakarą kiekvienas renginio „Startup Weekend Kaunas“ dalyvis susirinkusiems pristatė savo idėjas. Vėliau vykusio balsavimo metu buvo išrinkta 14–a idėjų, dalyviai pasiskirstė į komandas ir ėmėsi jas įgyvendinti.
Programuotojai, dizaineriai, teisininkai, verslininkai bei kitų sričių specialistai per 54 valandas sukūrė savo produktus arba bent jų prototipus. Komandos žiūrovams bei iš žymių verslo pasaulio atstovų sudarytai komisijai pristatė savo darbo rezultatus.
Drąsios ir inovatyvios idėjos
Specialiu prizu buvo apdovanota komanda, per savaitgalį sukūrusį išmaniesiems telefonams skirtą lietuvišką klaviatūrą. Metinė žurnalo „Wired“ prenumerata buvo įteikta komandai, sukūrusiai išmaniesiems telefonams skirtą programą, leidžiančią sužinoti kryptį bei laiką, kai danguje įsižiebia žvaigždės.
Socialinių projektų kategorijoje laimėtoja buvo paskelbta komanda, sukūrusi portalą bunda.lt, kuriam padedant žmonės gali spręsti įvairias savo miesto problemas. Anot idėjos autorių, tai yra visuomenę žadinsiantis projektas. Šiai komandai buvo įteiktas 1500 Lt čekis.
Analogišką prizą gavo komercinių idėjų kategorijoje triumfavę jaunuoliai, sukūrę virtualaus drabužių matavimosi platformą, skirtą internetinėms parduotuvėms. „Turint kompiuterį ir internetinę kamerą, galima pamatyti, kaip vienas ar kitas drabužis atrodo ant žmogaus“, – aiškino idėjos autorius Tadas Kleinauskas, Kauno technologijos universiteto trečiakursis.
Informatiką studijuojančio T. Kleinausko suburtos komandos projektas
jau netrukus turėtų būti pritaikytas realybėje.
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr.
Itin palankiai šį projektą įvertinusi komisija jo autoriams pasiūlė neapsistoti tik ties drabužių parduotuvėms – buvo pasiūlyta bendradarbiauti ir su papuošalų bei akinių pardavėjais.
„Netolimoje ateityje planuojame platformą patobulinti taip, kad žmogus galėtų matyti trimatį savo kūno ir drabužio vaizdą“, – žadėjo projekto autoriai.
Viršijo lūkesčius
„Tai puiki idėja, kuri jau yra praktiškai įgyvendinta. Ji netrukus bus pritaikyta realiame versle, – tvirtino „Startup Weekend Kaunas“ organizatorius Justinas Katkus, patikinęs, jog šis projektas Kaune bus vykdomas ir kitais metais. – Prieš renginį vyliausi, jog iki sekmadienio vakaro savo tikslus įgyvendins bent 7 komandos. Mano lūkesčiai buvo viršyti dvigubai. Tai rodo, kad šis projektas buvo pribrendęs reikalas. Be to, labai smagu, kad į renginį susirinko gausus meistrų (patyrę verslininkai – red.) klubas, kuris konsultavo dalyvius. Labai džiaugiuosi ir tuo, kad meistrai ketina globoti jiems patikusias idėjas.“
Sukūrė Kauno prekinį ženklą
Daugelio „Startup Weekend Kaunas“ dalyvių simpatijas užkariavo gera nuotaika spinduliavusi komanda, sukūrusi atviro kodo prekinį ženklą „Got Balls“. Iš pradžių ketinę dirbti su laikinajai sostinei pritaikytu prekiniu ženklu „Kaunas Got Balls“, vėliau idėjos autoriai šį šūkį pavertė universaliu ir pritaikomu bet kam. Projekto kūrėjai pažadėjo pagaminti ir Kauno merui Andriui Kupčinskui padovanoti marškinėlius, su asmeniškai jam pritaikytu šūkiu.